خبرگزاری کار ایران

در بیانیه مجمع روسای کمیسیون های شهرسازی مراکز استان‌های کشور مطرح شد؛

از توجه به بازآفرینی شهری تا ارائه الگوهای معماری ایرانی-اسلامی درجهت رفع چالش های شهرنشینی

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۸۱۶۱

روح اله امرالهی سخنگوی مجمع رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی مراکز استان های کشور با اشاره به برگزاری اولین جلسه مجمع در شهر تبریز، اظهار داشت: اولین جلسه مجمع روسای کمیسیون های شهرسازی مراکز استان های کشور در تاریخ پانزدهم بهمن ماه در شهر تبریز با محوریت بازآفرینی شهری و در قالب سه کمیته طراحی شهری، شهرسازی و بازآفرینی شهری برگزار شد.

به گزارش ایلنا از قم، روح الله امرالهی رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم و سخنگوی مجمع رؤسای کمیسیون های شهرسازی مراکز استان های کشور، با اشاره به بیانیه پایانی اولین جلسه این مجمع تخصصی، گفت: نمایندگان مردم در شوراهای اسلامی شهر از وزارت راه وشهرسازی انتظار دارند در خصوص ساماندهی بافت های حاشیه نشینی نسبت به تامین زمین، اعتبارات مالی و ارائه تسهیلات تشویقی جهت بهسازی و بازآفرینی شهری حمایت کنند.

وی افزود: یکی از موارد دیگر درخواستی از وزارت راه وشهرسازی بازگرداندن حق رای روسای کمیسیون های شهرسازی و معماری در کمیسیون ماده 5 می باشد، از دیگر موارد مد نظر در اجرای طرح اقدام مسکن ملی است، که انتظار می رود ساخت مسکن در این طرح متناسب با فرهنگ ایرانی-اسلامی مورد توجه قرار گیرد.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: روسای کمیسیون های شهرسازی شهرهای مراکز استان از شهرداری ها انتظار دارند ناظر به بندهای 14 و 21 ماده قانون شهرداری ها با ایجاد دفاتر تسهیل گری در بافت های فرسوده در جهت بازآفرینی محلات هدف، برنامه های لازم را جهت حصول این مهم پیگیری نمایند.

سخنگوی مجمع روسای کمیسیون های شهرسازی مراکز استان های کشور، گفت: در بیانیه نهایی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری انتظار می رود که مراکز دانشگاهی را موظف نماید تا طراح ها و الگوهای معماری متناسب با فرهنگ غنی ایرانی-اسلامی برای ساختمان ها و نماهای ساختمان به جامعه و شهروندان ارائه نمایند.

همچنین در بیانیه پایانی تامین اعتبارات ملی در جهت حفاظت و مرمت آثار و ابنیه تاریخی، فرهنگی شهرها از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مطالبه گردید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز