خبرگزاری کار ایران

بنیادی خبر داد:

آغاز توزیع بذر کلزا بین کشاورزان قزوینی

asdasd
کد خبر : ۹۶۶۰۲۰

توزیع ۳۹ هزار تن بذر کلزا از سوی شرکت‌های بخش خصوصی بین کشاورزان استان قزوین آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی قزوین با اعلام این خبر گفت: برای برنامه کشت امسال کلزا در استان به حدود ۴۵ تا ۵۰ تن بذر این محصول نیازمند هستیم که ۳۹ تن آن تامین و توزیع آن آغاز شده است.

تورج بنیادی افزود: بذرهای در حال توزیع ارقام داخلی و خارجی و از نوع مرغوب و با کیفیت بالا هستند.

وی با بیان اینکه امسال کشت ۹ هزار تن کلزا به استان قزوین ابلاغ شده است،اظهار داشت: پیش بینی می شود از این میزان سطح زیر کشت در صورت تامین آب مورد نیاز، همکاری کشاورزان و وجود شرایط لازم ۱۸ هزار تن محصول برداشت شود.

این مسوول یادآور شد: در سال زراعی قبل هفت هزار و ۵۰۰ تن کلزا در استان قزوین تولید شد که هفت هزار و ۲۰۰ تن آن به شکل تضمینی از کشاورزان خریداری شد.

وی اظهار داشت: در مدت یاد شده استان قزوین رتبه ششم سطح زیر کشت و همچنین رتبه هفتم تولید این محصول را به خود اختصاص داد.

بنیادی با بیان اینکه ۸۰ درصد مزارع کلزا استان قزوین تحت پوشش کانال آبیاری دشت قزوین هستند،افزود: با وجود این ظرفیت خوب برای کشت کلزا، کشت ذرت در اراضی مربوطه مانعی برای کشت به موقع کلزا بوده و بر عملکرد این محصول تاثیر منفی می گذارد که امیدواریم این مشکل با توجه کشاورزان به توصیه های جهاد کشاورزی مرتفع شود.

وی با بیان اینکه بخش زیادی از روغن خوراکی کشور از خارج وارد می شود و سالانه ارز زیادی برای این موضوع اختصاص داده می شود،افزود: از این رو کشت دانه های روغنی مانند کلزا در کشور از اهمیت بالایی برخوردار است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز