خبرگزاری کار ایران

رضانژاد به ایلنا خبر داد:

کاشت 1500 اصله نهال در حوزه آبخیز چناسک

asdasd
کد خبر : ۸۴۳۵۰۸

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آبیک از کاشت 1500 اصله نهال در حوزه آبخیز چناسک این شهرستان خبر داد.

حمیدرضا رضانژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین اظهار کرد: همزمان با اجرای طرح ملی بسیج همگانی درختکاری، یک هزار و 500 اصله نهال از انواع بادام، زالزالک و سنجد در حوزه آبخیز چناسک و نوده واقع در روستای چناسک از توابع بخش مرکزی شهرستان آبیک با مشارکت مردم و شرکت تعاونی این روستا کاشته شد.

وی افزود: کاشت نهال در حوزه آبخیز چناسک و نوده با هدف نهادینه کردن کاشت درخت در بین مردم و افزایش سرانه فضای سبز بوده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آبیک ادامه داد: در حال حاضر در روستاهای حاجی‌آباد، طیخور، چناسک، زرجه‌بستان، قریب‌مزرعه و نوده و کیاده طرح آبخیزداری شامل احداث بندهای سنگ ملاتی، خشکه‌چین و گاویونی در حال اجراست.

پیشرفت فیزیکی بیش از 45 درصدی طرح آبخیزداری

رضانژاد اضافه کرد: طرح آبخیزداری روستاهای مذکور بیش از 45 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا پایان امسال به اتمام رسیده و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد:  پروژه‌های بیولوژیکی  شامل بندهای سنگ ملاتی، خشکه‌چین و گاویونی با هدف جلوگیری از فرسایش سیلاب و کنترل روان‌آب‌ها در روستاها به اجرا درمی‌آید.

این مسئول بیان کرد: برای اجرای طرح آبخیزداری روستاهای حاجی‌آباد، طیخور، چناسک، زرجه‌بستان، قریب‌مزرعه و نوده و کیاده بیش از 40 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز