خبرگزاری کار ایران

فرمانده انتظامی قزوین بیان کرد:

پیش‌بینی 3 محور برای پیشگیری از اعتیاد در قزوین/ برگزاری رزمایش زنگ نشاط

asdasd
کد خبر : ۸۱۱۵۰۷

فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: برای پیشگیری از اعتیاد، سه محور در دستور کار نیروی انتظامی استان قزوین قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، طرح زنگ نشاط، با حضور هدایت اله جمالی‌پور استاندار قزوین، سردار مهدی حاجیان فرمانده انتظامی استان و شفیعی فرماندار قزوین، سرهنگ حبیبی معاونت نیروی انسانی سپاه استان، دادستان قزوین در مقر فرماندهی انتظامی استان قزوین برگزار شد.

سردار مهدی حاجیان فرمانده انتظامی استان قزوین، در این مراسم بیان کرد: امروز رزمایش زنگ نشاط با هدف ایجاد نظم و امنیت برگزار می شود و موضوع مبارزه با مواد مخدر به عنوان یک آسیب اجتماعی مهم در دنیا و کشور ما اهمیت زیادی دارد.

وی گفت: به دلیل اینکه موضوع نوجوانان و فرزندان ما در مدارس و آسیب هایی که متصور است در دستور کار ما قرار دارد، برنامه‌های مختلفی در راستای پاکسازی اطراف مدارس و دانشگاه ها تبیین شده و این رزمایش به معنای اعلام آمادگی همه نهادها و یک هم پوشانی بین نهادها در سطح کشور در حال اجرا است.

فرمانده انتظامی استان قزوین اظهار کرد: نقش همسالان و فشار جمعی و وجود بسترهای فراهم که توسط توزیع کنندگان مواد مخدر در اطراف مدارس فراهم آورده اند، موجب گرایش جوانان می شود که این امر در دستور کار ما قرار دارد و برای ما بسیار مهم است.

سردار حاجیان عنوان کرد: امروز جوانان به درک متقابل از محیط اطراف رسیده اند و اگر در درک جوانان و تربیت و پرورش آنها کوتاهی داشته باشیم به طور قطع موجب گرایش آنها به محیط خارج از خانه می شود.

وی با اشاره به نقش پیشگیری در جامعه افزود: سه محور  پیشگیری از اعتیاد در دستور کار ما قرار دارد که شامل پیشگیری اولیه برای افرادی که تاکنون مبتلا نشده اند و ما می‌توانیم مانع این تجربه تلخ باشیم، پیشگیری ثانویه افرادی که مبتلا شده اند و هنوز نشانه آن ظاهر نشده و پیشگیری نهایی افرادی که مبتلا شده‌اند و نیاز به اقدامات مهم‌تری دارد.

فرمانده انتظامی استان قزوین عنوان کرد : همه متغیرهایی که موجب ایجاد اعتیاد می شود را رفته رفته باید خنثی کنیم. با توجه به اصول کلانی که داریم برنامه‌ها باید به گونه‌ای باشد که عامل‌های بازدارنده را تقویت کند و حضور میدانی پلیس در اطراف دانشگاه‌ها و مدارس به عنوان عامل های بازدارنده ما است.

سردار حاجیان اضافه کرد: حضور همکاران پلیس در تمام حوزه ها یک همسان سازی بالایی ایجاد کرده و هرچه سطح احتمال خطر اعتیاد در جمعیت های هدف بیشتر شود، تلاش های پیشگیری در سنین پایین باید مدنظر قرار گیرد.

وی ادامه داد: برنامه های ما باید در طول سال پیش بینی شود، تا وظایف خود را به نحو احسن انجام دهیم؛ همچنین نیازمند یک برنامه مدون با همکاری نهادهای سازمانی از طریق جلسات تعاملی و برنامه هوشمند برای مبارزه و پیشگیری هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز