خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره محیط زیست قزوین خبر داد:

آغاز پایش زیست محیطی در 14 مرکز درمانی قزوین

asdasd
کد خبر : ۷۹۹۷۲۲

کارکنان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قزوین عملیات پایش زیست محیطی با محوریت پسماندهای عفونی از ۱۴ بیمارستان و مرکز درمانی را آغاز کردند.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا در قزوین، رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست قزوین با اعلام این خبر گفت: اگر چه نظارت و کنترل بر نحوه مدیریت پسماندها در بیمارستان‌ها همواره به صورت مستمر رصد می‌شود، اما در این پایش به نحوه مدیریت پسماندهای عفونی در بیمارستان ها تاکید می کنیم.

اکبر کشت پرور افزود: پسماندهای عفونی به لحاظ ویژگی خاص، نیازمند مراقبت‌های ویژه نیز هستند و لازم است که به منظور جلوگیری از هرگونه بیماری‌ها برای مدیریت آنها از اقدامات خاصی بهره برد.

وی با بیان اینکه صدها مطب پزشکی در شهر قزوین به تولید پسماندهای عفونی اقدام می کنند، اظهار داشت: به تمامی مطب‌های پزشکی ابلاغ شده که باید پسماندهای عفونی خودشان را به جایگاه پسماند محمدآباد منتقل کنند که در این خصوص یک شرکت مدیریت پسماند نیز با برخی مطب ها قرارداد منعقد کرده است.

کشت پرور در خصوص فرآیند دفن بهداشتی پسماندهای عفونی بیمارستانی نیز توضیح داد: این پسماندها ابتدا با دستگاه اتوکلاو بی خطرسازی شده و سپس برای دفن بهداشتی به جایگاه محمدآباد منتقل می‌شوند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست قزوین به برخوردهای قانونی با متخلفان تاکید کرد و یادآور شد: مراکز درمانی، بیمارستانی و مطب‌هایی که به مدیریت پسماند عفونی توجه نکنند، اخطار گرفته و در صورت توجه نکردن به این اخطارها از طریق مراجع قضایی تحت پیگیرد قانونی قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز