خبرگزاری کار ایران

معاون هلال احمر قزوین خبر داد:

نجات یک دوچرخه سوار از مرگ حتمی

asdasd
کد خبر : ۷۹۱۰۵۱

یک دوچرخه سوار در قزوین که بر اثر واژگونی به شدت آسیب دیده بود با اقدام به موقع نجاتگران جمعیت هلال احمر از مرگ حتمی نجات یافت.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قزوین روز شنبه با اعلام این خبر گفت: در پی دریافت گزارش حادثه از طریق مرکز ۱۱۲ مبنی بر واژگونی دوچرخه سوار در دو راهی امامزاده باراجین بلافاصله عوامل امدادی پایگاه فدک به صحنه حادثه اعزام شدند .

حکمت الله هاشمی افزود: در این حادثه دلخراش دوچرخه سوار به علت برخورد با زمین به شدت از ناحیه صورت دچار آسیب شده بود و نجاتگران پایگاه مذکور موفق شدند با انجام عملیات CPR مصدوم را احیا کنند.

معاون امداد و نجات استان بیان کرد: پس از عملیات احیا با توجه به اینکه خون زیادی به داخل دهان و ریه مصدوم وارد شده بود، نجاتگران در هنگام مسیر انتقال به بیمارستان با استفاده از دستگاه ساکشن، خون داخل دهان و ریه را خارج کرده و با یک عملیات موفقت آمیز مصدوم را به بیمارستان تحویل دادند.

هاشمی با اشاره به نقاط قوت عملیات گفت: سرعت عمل نجاتگران در دستیابی به مصدوم، مهارت نجاتگران در استفاده از ابزارهای تخصصی داخل آمبولانس و مهارت نجاتگران در عملیات احیا مصدوم از جمله نقاط قوت این عملیات بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز