خبرگزاری کار ایران

معاون آموزش و پرورش استان قزوین عنوان کرد:

تغییر ذائقه‌ها و باورها یکی از ظرفیت‌های هنر است/ کاهش آسیب‌های اجتماعی در گرایش به هنر

asdasd
کد خبر : ۷۵۴۲۱۹

معاون‌پرورشی و فرهنگی‌اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: در دوره ای زندگی می‌کنیم که هنر، ذائقه ها و باورها را تغییر داده و این یکی از ظرفیت‌های هنر است.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از قزوین، حجت الاسلام علی انصاری معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین در مراسم آغاز رقابت‌های دانش آموزی در جشواره فرهنگی و هنری بیان کرد: معتقدیم هویت ملی دانش آموزان در فعالیت‌های فرهنگی بیشتر شکل می گیرد و قالب هنر بسیار فرصت خوبی برای پرورش نسل خلاق است.

وی گفت: در دوره ای زندگی می‌کنیم که هنر، ذائقه ها و باورها را تغییر داده و این یکی از ظرفیت‌های هنر است. بشر امروز بدنبال فرصتی جهت درمان ناهنجاری‌های درونی خود است تا رنج درون خود را درمان کرده و راه‌های زیادی را تجربه می‌کند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین اظهار کرد: مذهب، ایمان‌ها و باورهای معنوی یکی از راه‌های گریز از این آسیب‌هاست. اما هنر به عنوان یکی دیگر از این راه‌ها نقش موثری در کنترل ناهنجاری های درونی افراد دارد.

انصاری عنوان کرد: اگر افراد به هنر وهنرمند گرایش یابند در واقع جامعه سالم می ماند و نباید نگران آن جامعه بود. هنرمندان باید درمان درد جامعه باشند و آسیبهای اجتماعی را با هنر خود دریابند.

وی افزود: در جوامعی که هنر وجود دارد و مردم با هنر عجین هستند بسیاری از آسیبهای اجتماعی درمان می شود. هنر در واقع آشتی با طبیعت است و وظیفه هنرمند آگاه کردن مردم است. در طول تاریخ، بشر به دلیل عدم قناعت مشکلاتی برای خود ایجاد کرده است که این امر به دلیل فرصت طلبی و عدم احترام به محیط پیرامون است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین اضافه کرد: هنرمند باید با هنر خود به دیگران بیاموزد که راه نجات بشر همزیستی است و مفاهیم همزیستی را در قالب هنر بیاموزد. امروز مفاهیم در آموزش و پرورش موضوعاتی تکراری است. باید به دانش آموزان بیاموزیم که با عشق، خود را برای دیگرا بخواهند و با روشهای اصولی در قالب هنر، دانش‌آموزان را در برخورد با محیط پیرامون توانمند سازیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز