خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل پدافند غیرعامل استان قزوین مطرح کرد:

شناسایی 350 زیرساخت قابل حفاظت و حساس در استان بر مبنای طرح جامع پدافند غیرعامل

asdasd
کد خبر : ۷۵۱۷۳۶

مدیرعامل پدافند غیرعامل استان قزوین از شناسایی 350 زیرساخت قابل حفاظت و حساس در استان بر مبنای طرح جامع پدافند غیرعامل خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، جلسه بررسی طرح جامع پدافند غیرعامل استان با حضور محمد افشار مدیر عامل پدافند غیرعامل استان و مدیران دستگاه‌های خدمات رسان صبح امروز در سالن جلسات باقرالعلوم(ع) برگزار شد.

افشار در این جلسه بیان کرد: بحث تامین امنیت زیرساخت‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است و همه کشورها در همین راستا، اسناد بالا دستی را تدوین می کنند تا نقشه راهی برای ادامه کار باشد.

وی گفت: حوادث اخیر نشان داد که پیش‌بینی حوادث و تهدیدات، می‌تواند تاثیر بسیار مهمی بر مقابله با حوادث داشته باشد.

مدیرعامل پدافند غیرعامل استان اظهارکرد: در حوزه پدافند غیرعامل، بحث‌سیاست‌های کلی نظام در حوزه پدافند غیرعامل، اسناد راهبردی در حوزه پدافند غیرعامل و اسناد بالادستی متفاوت در دستگاهای مختلف انجام شده است و بر همین اساس اسنادی تدوین شده که دستگاها بر اساس آن فعالیت می کنند و طرح جامع پدافند پس از تصویب در استان قزوین بعنوان اولین استانهای کشور اجرا شد.

افشار عنوان کرد: اعضای کارگروه پدافند غیرعامل جلسات مختلفی برای اجرای طرح جامع پدافند غیرعامل اجرا کردند. گام اول، شناسایی دارایی های استان بود که طبقه بندی شد. در این مرحله حدود هزار و 400 زیرساخت در استان شناسایی شد و براساس این امر، حدود 350 زیرساخت قابل حفاظت و حساس شناسایی و مابقی زیرساختها در حوزه پدافند غیرعامل در حد الزامات بررسی و برنامه ریزی شدند.

وی افزود: کلیه تهدیدات و آسیب پذیری ساختمانها در این طرح مورد بررسی قرار گرفت و این طرح مبنای برنامه های آینده ما خواهد بود و با استناد به این طرح، سند بالادستی استان اجرا خواهد شد.

مدیرعامل پدافند غیرعامل استان اضافه کرد: خروجی‌ طرح جامع پدافند غیرعامل، شامل شناسایی دارایی‌های استان، آسیب‌پذیری های طرح، شناسایی مناطق آسیب خیز و مدیریت پدافند غیرعامل خواهد بود و تلاش ما این است که این طرح یک طرح راهبردی باشد و دستگاههای اجرایی حتما باید در این طرح حضور داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز