خبرگزاری کار ایران

شهردار آبیک خواستار شد؛

لزوم تهیه ضوابط ویژه برای بافت‌های فرسوده آبیک/تسریع در جذب نیروهای آتش‌نشانی

asdasd
کد خبر : ۷۴۹۵۴۸

شهردار آبیک تهیه ضوابط ویژه برای بافت‌های فرسوده در این شهر را ضروری دانست و گفت: لازم است نیروهای جدید، جایگزین هفت نیروی آتش‌نشانی شوند که قرار است بازنشسته شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، فرشاد محمدحسینی در جلسه طرح جامع بحران شهرستان آبیک اظهار کرد: تهیه ضوابط جهت ویژه بافت‌های فرسوده در شهر آبیک به ویژه در محله‌های هدف مهدیه و فردوس ضروری است چرا که در این محلات ساخت و سازها شبانه و غیرمجاز صورت گرفته و سازه‌ها از استحکام لازم برخوردار نیستند.

وی درباره تشویق مردم ساکن در بافت‌های فرسوده شهر آبیک برای ساخت‌وساز قانونی افزود: با اجرای سیاست‌های تشویقی، معافیت‌ عوارض، معرفی برای دریافت وام و بازآفرینی و غیره می‌توان در بازسازی بافت‌های فرسوده شهر آبیک گام برداشت.

شهردار آبیک ادامه داد: با تشکیل ستاد بحران در شهرداری آبیک، مسائل مختلف احصا و مشخص شده است.

محمدحسینی اضافه کرد: به شرکت آب‌منطقه‌ای اعلام شده حریم و بستر رودخانه‌هایی که با شرایط طبیعی ایجاد شده، را با نقشه به شهرداری ارائه دهد تا نسبت به ساماندهی این مکان‌ها اقدام شود که با تحقق این مهم، می‌توان در زیباسازی رودخانه‌ها، تامین امنیت رودخانه‌ها و استفاده از زمین‌های آزاد شده ناشی از بستر و حریم رودخانه‌ها و کانال‌ها برای کارهای زیربنایی و خدماتی استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به بازنشسته شدن هفت نفر از نیروها در آتش‌نشانی شهر آبیک، جذب نیرو برای ایستگاه آتش‌نشانی ضروری است که باید در اسرع وقت صورت گیرد ؛ البته با استاندار قزوین در این زمینه مذاکره شده و پس از أخذ مجوز نسبت به تحقق این امر گام برداشته می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: با توجه به وجود ساختمان‌های بلند، اتوبان، شهرک‌ صنعتی و مزارع بسیار زیاد اطراف شهر آبیک نوسازی ماشین‌آلات فرسوده آتش‌نشانی شهر آبیک و اختصاص ماشین‌آلات جدید و مورد نیاز  این شهر لازم است تا در زمان حادثه بتوان از آنها استفاده کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز