خبرگزاری کار ایران

پایان دومین جشنواره فرهنگ و سنن اقوام ایرانی در قزوین

asdasd
کد خبر : ۷۴۴۷۷۱

دومین جشنواره ملی فرهنگ و سنن اقوام ایرانی که از سوم فروردین ماه در محل سرای تاریخی سعد السلطنه قزوین آغاز شده بود، جمعه شب به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، در مدت برگزاری این جشنواره گروههای هنری استانهای کشور با اجرای برنامه های مختلف ، آداب و سنن مناطق خود را به نمایش گذاشتند.

این جشنواره که با هدف احیا و ترویج سنت های آیینی و کهن ایرانی در حال فراموشی و معرفی و انتقال آن به نسل جوان از سوی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین برگزار شد، با استقبال مردم قزوین و مسافران نوروزی همراه شد.

این رخداد فرهنگی و هنری با هدف تقویت روحیه نشاط اجتماعی در بین گردشگران نوروزی و شهروندان قزوینی، معرفی ظرفیت های فرهنگی، اجتماعی شهر قزوین، معرفی بناهای تاریخی، گردشگری و مذهبی قزوین به همراه غذاها و شیرینی های سنتی این شهر و آشنایی با اقوام ایرانی به منظور ایجاد زمینه های سرمایه گذاری اقتصادی، گردشگری و فرهنگی برگزار شد.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین در آخرین شب اجرای این جشنواره گفت: با توجه به تغییر رویکرد مدیریت شهری قزوین، در 2 سال گذشته برنامه های شهری بیشتر از ساخت فضاهای عمرانی به سمت اجرای برنامه های فرهنگی، ورزشی و اجتماعی سوق پیدا کرد.

زهرا یوسفی، دومین جشنواره ملی فرهنگ و سنن اقوام ایرانی را یکی از همین برنامه ها عنوان کرد که با هدف افزایش نشاط اجتماعی در طول نیمه اول نوروز برگزار شد.

وی اضافه کرد: تمام برنامه های شهرداری و شورای شهر قزوین با نگاه انسان محوری، محیط زیست محوری و پیاده محوری و در راستای سلامت اجتماعی اجرا می شوند.

یوسفی، تمرکز زدایی از برنامه ها در نقطه مرکزی شهر را از دیگر رویکردهای مدیریت شهری قزوین عنوان کرد و گفت: در این راستا کاروان شادی در این ایام به نوبت در مناطق مختلف خصوصا نواحی منفصل شهری به اجرای برنامه های شاد و با نشاط برای شهروندان می پردازند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز