خبرگزاری کار ایران

در گردهمایی مطرح شد؛

وجود 52 فرشته سندروم دان در آبیک/کروموزم اضافی مهربانی و محبت

asdasd
کد خبر : ۷۳۹۰۷۱

در گردهمایی و جشن گرامیداشت سندروم داون مطرح شد که 52 نفر در شهرستان آبیک به این معلولیت مبتلا هستند و 20 نفر درمرکز توانبخشی روزانه رشد خدمات دریافت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، 21 اسفند به عنوان روز ملی گرامیداشت سندروم داون نامگذاری شده که به همین مناسبت، گردهمایی و جشنی با حضور خانواده‌های دارای فرزندان سندروم داون و مسئولان شهرستان و با حمایت فرمانداری، اداره بهزیستی، شورای‌شهر آبیک و به همت مرکز آموزشی و توانبخشی معلولان ذهنی زیر 15 سال رشد در تالار نیلوفر شهر برگزار شد.

شهرام احمدپور فرماندار شهرستان در این مراسم نگهداری و تربیت فرشتگان سندروم داون از سوی مادران را نیازمند توجه بیشتر ذکر کرد و گفت: مدیران مرکز توانبخشی رشد شهرستان آبیک و مربیان این مرکز با نیت خیر و خالص و اراده جدی به معلولان ذهنی زیر 15 سال خدمات ارائه می‌دهند.

وی افزود: مربیان مرکز رشد توجه خاص به معلولان ذهنی دارند و برگزاری مراسم امروز به مناسبت سندروم داون کار بسیار ارزشمند و بزرگی محسوب می‌شود.

وجود 52 کودک دارای سندروم داون در آبیک

یوسف کازانی رئیس اداره بهزیستی شهرستان آبیک در این مراسم گفت: 52 معلول سندورم داون در شهرستان آبیک وجود دارد که از این تعداد، 20 معلول از خدمات مرکز آموزشی و توانبخشی معلولان ذهنی زیر 15 سال رشد خدمات بهره‌مند می‌شوند.

وی افزود: در این مرکز به معلولان ذهنی خدماتی همچون گفتاردرمانی، آموزشی، هنری، کاردرمانی، توانبخشی و مشاروه به خانواده‌ها ارائه می‌شود.

این مسئول ادامه داد: به دلیل اینکه شیوع بیماری‌های غدد و قلب در کودکان سندروم داون بیشتر است، از سوی مدیران مرکز توانبخشی رشد شهرستان آبیک به متخصصان این بیماری‌ها هدایت می‌شوند گرچه ارجاع به موقع آنها برای چکاب بینایی و شنوایی به پزشکان هم صورت می‌گیرد.

کروموزوم اضافی موجب عشق ورزیدن معلولان سندروم دان شده است

عربی مدیر داخلی مرکز آموزشی و توانبخشی معلولان ذهنی زیر 15 سال رشد شهرستان آبیک هم در این مراسم بیان کرد: در مرحله جنینی، جهش ژنتیکی در ساختمان سلول‌های مبتلایان به سندورم داون اتفاق می‌افتد و در فرد عادی که کروموزوم 21 دو جزئی است در این افراد سه شکل است و دارای 47 کروموزوم هستند.

وی افزود: مبتلایان به سندروم داون از نظر رفتاری و شناختی دارای ویژگی‌های خاصی هستند که وجود کروموزوم اضافه در آنها موجب عشق ورزیدن و محبت آنها شده و بسیار عاطفی، بامحبت، مهربان و اجتماعی هستند.

این مسئول ادامه داد: از مسئولان انتظار داریم کودکان دارای سندروم داون از حقوق شهروندی یکسان برخوردار باشند و نگاه عموم جامعه هم به گونه‌ای باید باشد موجب آسیب زدن و ناراحت شدن این افراد نشود و به معنای واقعی پذیرای این عزیزان باشند.

مدیر داخلی مرکز آموزشی و توانبخشی معلولان ذهنی زیر 15 سال رشد شهرستان آبیک اضافه کرد: خدمات این مرکز در راستای ایجاد زندگی خوب و شاد برای معلولان ذهنی است که خیلی ازاین افراد می‌توانند وضعیت نرمالی در زندگی عمومی داشته باشند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز