خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله عابدینی در گفت‌وگو با ایلنا بیان کرد:

نقش کلیدی و انگیزه‌بخشی انقلابیون قزوین در پیروزی انقلاب

asdasd
کد خبر : ۷۲۶۳۳۵

امام جمعه قزوین گفت: حضور گسترده و پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن مانند سرمایه‌گذاری است که هر سال با حضور خود در راهپیمایی، برای پایه‌های نظام سرمایه‌گذاری می‌کنند.

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین اظهار کرد: انقلابیون استان قزوین به عنوان پیشکسوتان مردم در شکل‌گیری انقلاب درخشش خاصی داشته و چهره‌های واقعا فرهیخته که امام خمینی (ره) و انقلاب را شناختند که ازمیان علمای قزوین می‌توان به آیت‌الله شالی و آیت‌الله باریک‌بین و همچنین افراد غیرطلبه و حوزوی می‌توان به مرحوم شهید رجایی و چگینی و چهره‌های فراوان دیگر اشاره کرد که نقش مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی ایفا کرده‌اند.

وی افزود: انقلابیون استان قزوین به عنوان پیشکسوتان مردم اعم از روحانیان و غیرروحانیان نقش اساسی، کلیدی و انگیزه‌بخشی در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند که بسیار شاخص و نمایان در عرصه انقلاب حضور داشتند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: قزوین از جمله محدود شهرهایی بود که حکومت نظامی اِعمال شد که علاوه بر قزوین در اصفهان، شهر مقدس قم و اصفهان نیز حکومت نظامی اجرا شد.

عابدینی اضافه کرد: مردم شهرهایی که حکومت نظامی انجام نسبت به جاهای دیگر جدی‌تر به میدان آمده بودند که همین امر رژیم شاه و اربابان امریکایی را بیشتر نگران کرده بود.

وی با بیان اینکه راهپیمایی‌ها هر ساله جدی‌تر از سال‌های گذشته برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: در آستانه راهپیمایی‌ها از سوی دشمنان، فتنه‌انگیزان و سوء تدبیر داخلی برخی افراد تلاش شده  مردم از حضور در راهپیمایی‌ها سست شوند که امسال موضوع گرانی و مسائل دیگر مطرح شده که باید گفت مردم هر سال باشکوه به میدان می‌آیند و در راهپیمایی 22 بهمن هم با جدیت خیلی بیشتر نسبت به سال‌های گذشته حماسه‌ای خلق می‌کنند که نمره‌اش بالاتر از سال گذشته خواهد بود.

امام جمعه قزوین اضافه کرد: دلیل اینکه هر سال مردم حضور پرشور در راهپیمایی‌ها حضور پیدا می‌کنند افزایش آگاهی سیاسی و هوشمندی مردم، تقویت دشمن‌شناسی و التزام به دین است و می‌دانند مصلحت در چیست.

عابدینی خاطرنشان کرد: به معنای واقعی کلمه، راهپیمایی 22 بهمن مانند سرمایه‌گذاری است که هر سال با حضور خود در راهپیمایی برای پایه‌های نظام سرمایه‌گذاری می‌کنند که این موضوع فورا در رفتار دشمنان مشاهده می‌شود.

وی بیان کرد: بعد از برگزاری راهپیمایی‌ها و حضور گسترده مردم، تحریم‌ها از ناحیه دشمنان  سست می‌شود، ادبیات تهدیدها تغییر کرده و حالت التماس و ارتباط با ایران به خود می‌گیرد؛ هر وقت مردم جدی به میدان آمده‌اند رفتار دشمن تغییر کرده و به این نتیجه می‌رسند که نمی‌توانند برای آسیب رساندن به نظام تکیه کنند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن موجب انسجام و استحکام بنیان‌ها و پایه‌های نظام شده و پیام آن به دشمنان مشاهده موقعیت، قدرت و انسجام و وحدت ملت ایران است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز