خبرگزاری کار ایران

استاندار قزوین:

برپایی نمایشگاه‌ها موجب آشتی مردم با کتاب می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۲۱۵۱۴

استاندار قزوین گفت: برپایی نمایشگاه‌ها، برگزاری مسابقات و دیگر برنامه‌ها درحوزه کتاب موجب ایجاد فضای فرهنگی و آشتی ذهن مردم با کتاب می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، عبدالمحمد زاهدی در آیین افتتاحیه سیزدهمین نمایشگاه سراسری کتاب قزوین اظهار کرد: از اینکه سرانه مطالعه پایین و میزان تیراژهای کتاب در کشور کم است، افسوس می‌خوریم و باید تدبیری در این زمینه اندیشیده شود.

وی افزود: ممکن است پایین بودن سرانه مطالعه را مشکلات معیشتی ذکر کنیم اما با نگاهی به تاریخ ایران در طول 100 سال اخیر و در طول 40 ساله عمر انقلاب می‌توان گفت که در زمانی وضعیت مردم خوب بوده سرانه مطالعه پایین بوده است.

استاندار قزوین ادامه داد: بخشی از افزایش مطالعه کتاب به اقدامات دولت و متولیان امر بازمی‌گردد که در مردم این موضوع را نهادینه کنیم که مطالعه را به عنوان فرهنگ و ضرورت جزء نیازهای اساسی جامعه بدانند.

زاهدی اضافه کرد: مردم باید بدانند که پیشرفت و رشدی بدون آگاهی شکل نمی‌گیرد و هیچ آگاهی هم بدون کتاب به دست نمی‌آید.

وی خاطرنشان کرد: برپایی نمایشگاه‌ها، برگزاری مسابقات و دیگر برنامه‌ها درحوزه کتاب در ترویج و ترغیب مردم به کتابخوانی تاثیر بسزایی دارد و موجب ایجاد فضای فرهنگی و آشتی ذهن مردم با کتاب می‌شود.

این مسؤول تصریح کرد: سالانه 44 هزار میلیارد تومان یارانه به مردم پرداخت می‌شود که نتیجه آن، این است که پول از فقرا به جیب ثروتمندان می‌رود و با ایجاد تورم، پول از جیب فقرا خارج می‌شود.

استاندار قزوین افزود: اگر 1000 میلیارد تومان یعنی کمتر از پنج درصد یارانه‌ای که به مردم پرداخت می‌شود، به کتاب ونشر کتاب اختصاص یابد انقلابی در حوزه کتاب ایجاد می‌شود و ناشران با امکانات بهتری می‌توانند فعالیت کرده و قیمت تمام شده کتاب هم پایین می‌آید.

زاهدی با اشاره به حبس کتاب در جامعه و قبول زیاد بودن زندانیان در زندان‌ها ادامه داد: تعداد کتاب‌های زندانی در منازل، یک میلیون و یا 10 میلیون برابر زندانیانی است که در زندان به سر می‌برند.

وی اضافه کرد: برای توسعه، پیشرفت و رشد کشور نیاز به مطالعه داریم و باید کمک مالی و یارانه‌ای به کتاب ادامه یابد تا قیمت تمام شده کتاب کاهش یابد.

این مسئول خاطرنشان کرد: در ادارات هم کتاب‌های مختلفی وجود دارد که حبس شده‌اند و هیچ گاه خوانده نمی‌شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز