خبرگزاری کار ایران

علی پرزحمت مطرح کرد:

صادرات 590 هزار تن کالا از قزوین به خارج از کشور

asdasd
کد خبر : ۷۲۰۴۴۶

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان قزوین گفت: در ۹ ماه امسال ۵۹۰ هزار تن کالا از قزوین به خارج از کشور صادر شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، جلسه کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان روز یکشنبه با حضور منوچهر حبیبی معاون اقتصادی استاندار قزوین و رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در کشور ترکیه و علی پرزحمت رئیس سازمان صمت و دبیر کارگروه، مدیران دستگاه های اجرایی استان، رئیس اتاق بازرگانی و صادرکنندگان استان در محل استانداری قزوین برگزار شد.

علی پرزحمت در این جلسه اظهار کرد: در نه ماهه امسال به ارزش ۵۷۰ میلیون دلار معادل ۵۹۰ هزار تن شامل کالاهای صنعتی، صنایع تبدیلی و محصولات خام کشاورزی توسط ۲۰۵  واحد صادراتی استان از گمرک کشور به خارج از کشور صادر شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان قزوین گفت: همچنین به ارزش ۵۱۴ میلیون دلار معادل ۴۳۵ هزار تن شامل محصولات پلیمری، محصولات غذایی، مواد شوینده، شیشه، مفتولهای مسی، کاشی و سرامیک، آهن آلات و فولاد و مواد شیمیایی و... توسط واحد های صادراتی استان از گمرک استان قزوین به خارج از کشور صادر شده است.

وی، عمده کشورهای هدف صادراتی استان قزوین را عراق، افغانستان، پاکستان، ترکیه، ترکمنستان، امارات متحده عربی، سوریه، ارمنستان، هلند و عمان عنوان کرد.

رئیس سازمان صمت قزوین در ادامه گزارشی از روابط تجاری جمهوری اسلامی ایران و سوریه ارائه کرد و گفت: همچنین در این مدت ۷۵ هزار تن کالا به ارزش  ۱۱۶ میلیون دلار صادرات از ایران به سوریه انجام شده است که عمده ترین اقلام صادراتی به این کشور، لوله و پروفیلهای فولادی، شیرآلات بهداشتی، دارو و شیر خشک و سرلاک، کاشی و سرامیک، شیشه و قطعات خودرو بوده است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز