خبرگزاری کار ایران

استان قزوین نیازمند 7 ایستگاه سنجش آلودگی هواست

asdasd
کد خبر : ۷۱۷۰۸۶

مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان قزوین گفت : در استان قزوین به استقرار و راه‌اندازی 7 ایستگاه سنجش آلودگی هوا نیاز داریم.

حسن پسندیده در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین یکی از ابزارهای مهم برای سنجش و بررسی کیفیت آلودگی هوا را ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا دانست و اظهار کرد: استان قزوین دارای دو ایستگاه سنجش آلودگی هوا است که یک ایستگاه در شهرستان قزوین و دیگری در شهرستان آبیک وجود دارد.

وی افزود: بر اساس نتایج سنجش ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای استان قزوین و اندازه‌گیری و دریافت پارامترهای مختلف اعم از مونوکسیدکربن، ترکیبات ازن و ذرات معلق که با شاخص‌های معینی بررسی می‌شود، خروجی رخ می‌دهد.

مدیر کل محیط زیست استان قزوین ادامه داد: زمانی که پارامترهای مختلف سنجش آلودگی هوا در جدول سنجش قرار می‌گیرد، اعلام می‌کند که هوا در شرایط پاک، سالم و یا ناسالم برای گروه‌های حساس، ناسالم برای همه گروه‌ها و یا در شرایط بسیار ناسالمی قرار دارد.

 از آغاز امسال تاکنون بر اساس اطلاعات به دست آمده از دو ایستگاه سنجش آلودگی هوا در استان قزوین، هوای استان پاک و سالم بوده است.

مدیر کل حفاظت ازمحیط زیست استان قزوین با بیان اینکه وجود دو ایستگاه سنجش آلودگی هوا برای تشخیص و اعلام نظر قطعی وضعیت هوا کافی نیست، توضیح داد: در هفته هوای پاک، یک ایستگاه سنجش آلودگی هوا در شهر قزوین یا شهر الوند راه‌اندازی و افتتاح می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه در استان قزوین به هفت ایستگاه سنجش آلودگی هوا نیاز داریم، اضافه کرد: از این تعداد، چهار ایستگاه سنجش آلودگی هوا برای شهر قزوین و سه ایستگاه سنجش آلودگی هوا در شهرستان‌ها نیاز داریم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز