خبرگزاری کار ایران

مزاحمت برخی دامداری‌های استان البرز برای مردم آبیک

asdasd
کد خبر : ۷۱۲۵۱۳

معاون فرمانداری شهرستان آبیک گفت: وجود برخی از دامداری‌های استان البرز در محدوده مرز شهر آبیک علاوه بر ایجاد آلودگی‌، اعتراضات حوزه اجتماعی را ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، مرتضی کشاورز کلهر در همایش تجلیل از کشاورزان نمونه شهرستان آبیک اظهار کرد: بخش کشاورزی شهرستان آبیک در استان قزوین و کشور دارای رتبه‌های خوبی است و شاهد ثمرات این بخش در کشور، استان و شهرستان هستیم.

وی افزود: با توجه به اینکه راهداری در حوزه راه‌های بین مزارع فعالیت ندارد از مسئولان جهاد کشاورزی استان قزوین درخواست می‌شود ماشین‌آلاتی به این منظور اختصاص دهند و یا اعتباراتی در این زمینه در نظر بگیرند تا کشاورزان به سهولت بر سر مزارع رفت و آمد کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان آبیک ادامه داد: گرچه تسهیلات کارا و بهین‌یاب، کارآیی خوبی داشت و صنایع بزرگ و کشت و صنعت‌ها به طور میلیاردی از این تسهیلات بهره‌مند شدند اما روستاها مجوز لازم را ندارند و این تسهیلات برخوردار نیستند این در حالی است که با تخصیص تسهیلات 200، 300 و 400 میلیون ریالی ازمحل تسهیلات بهین‌یاب و کارا به مردم روستاها می‌توانند تشکیل زندگی داده و یا یک زندگی را بچرخانند.

کشاورزکلهر اضافه کرد: زهکشی کانال جنوب شهر آبیک موجب شده آب‌های سطحی به جاهای دیگر منتقل شود و کف آب‌ها پایین رفته و چاه‌ها نیاز به کف‌شکنی پیدا کنند و آب چاه‌های شرب هم کیفیت مناسب را نداشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: برخی از گاوداری‌های موجود در شهرستان آبیک موازین بهداشتی را رعایت نمی‌کنند که احتمال دارد آلودگی‌هایی را برای آبهای زیرزمینی ایجاد کند که مسئولان محیط زیست باید پیگیر این موضوع باشند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز