خبرگزاری کار ایران

استاندار قزوین :

کودکان به ما یاد دهند آب را چگونه مصرف کنیم

asdasd
کد خبر : ۷۱۰۵۳۹

به همت دفتر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قزوین و دبستان شهید دژمجو، مراسم جشنواره فرآگیری نخستین واژه الفبای فارسی با به صدا درآمد زنگ آب توسط استاندار قزوین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، عبدالمحمد زاهدی در این مراسم اظهار کرد: ما بزرگان خوب عمل نکرده‌ایم و آب را درست مصرف نکردیم و امروز بحران داریم اما شما کودکان باید یاد بگیرید و به ما یاد دهید چگونه آب را مصرف کنیم.

وی خطاب به کودکان گفت: بچه ها با شما صحبت می‌کنم چون بزرگترها گوش نمی‌کنند امروز شرایط دنیا جوری پیش رفته که از منابع آبی درست استفاده نکرده‌ایم، اگر در قزوین فقط آب برای خوردن نداشته باشیم چه خواهیم کرد، اگر ریزگردها استان ما را فرا بگیرد چه باید بکنیم، بدانید سلامتی ما با آب ارتباط مستقیم دارد.

 زاهدی تصریح کرد: اگر آب نباشد جنگلها نابود می شود و باید شاهد بحران‌های بیشتری باشیم، شما بچه ها از همین کودکی آب را درست مصرف کنید در خوردن و آشامیدن، در مسواک زدن و در بهداشت هر چه داریم از آب است و باید بیاموزیم تا آب را درست مصرف کنیم تا در آینده چالش ها بیشتر نشود.

 مدیرعامل شرکت آبفای استان قزوین هم در این مراسم گفت: به دوران سازگاری با کم آبی رسیده ایم که فرهنگ سازی برای کاهش اثرات سو، بسیار مهم است.

داراب بیرنوندی بر ضرورت ترویج و گسترش آموزش همگانی مدیریت مصرف آب و همکاری سایر ارگانهای فرهنگی در این خصوص را خواستار شد.

 معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین هم در این نشست با تشریح تشکیل تمدن‌های بشر و نقش حیاتی آب، بر ضرورت ترویج آموزه های دینی در این راستا تاکید کرد.

 حجت الاسلام انصاری افزود: شرط اثر بخشی آموزش های همگانی بویژه برای دانش آموزان، استمرار آن است.

اجرای برنامه‌های شاد نمایشی و سرود، شعر، دکلمه و مسابقه توسط دانش اموزان از دیگر برنامه های جشن فرآگیری نخستین واژه الفبای فارسی در قزوین بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز