خبرگزاری کار ایران

علی فرخزاد در نشست با اصحاب رسانه مطرح کرد:

500هکتار از بافت قزوین نیازمند بازآفرینی

asdasd
کد خبر : ۷۰۷۹۷۰

معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: بسیاری از مصالحی که امروز در بازار عرضه می‌شود فاقد استاندار لازم است و در این حوزه نقص وجود دارد که این موضوع در فرآیند ساخت و ساز اثر منفی خواهد گذاشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین؛ علی فرخ‌زاد عصر امروز (چهارشنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن مدیریت بحران استانداری قزوین اظهار کرد: عوامل متعددی بر کیفیت ساختمان‌ها تاثیرگذار است، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و بخشداری‌ها بر فرآیند ساخت و سازها نظارت عالیه دارند و صدور پروانه توسط آنها صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه قزوین نسبت به دیگر استان‌ها کیفیت مطلوبی در ساخت‌وسازها دارد، افزود: در بخش روستایی۵۰درصد اماکن با دریافت تسهیلات و کمک‌های دولتی مقاوم سازی شدند، مقاوم سازی بدین معنا که تخریب و بازسازی صورت گرفته است.

این مسئول بیان کرد: سازمان نظام مهندسی ۶ سال متوالی توانست رتبه اول کشوری در حوزه بازسازی داشته باشد؛ البته موضوع کیفیت مصالح هم در ساخت و ساز بسیار قابل اهمیت است.

وی ادامه داد: بسیاری از مصالحی که امروز در بازار عرضه می‌شود فاقد استاندار لازم است و در این حوزه نقص وجود دارد که در این موضوع در فرآیند ساخت و ساز اثر منفی خواهد گذاشت.

معاون عمرانی استاندار قزوین ابراز کرد: یکی دیگر از موارد تاثیرگذار بر کیفیت ساختمان استادکاران و ناظران فنی ساختمان‌ها هستند، در سال گذشته نزدیک به 32هزار استادکار ساختمانی تحت آموزش قرار گرفتند.

وی ادامه داد: اخیرا طرح بازآموزی استادکاران ساختمانی طی تفاهم نامه ای از طریق استانداری با نظام مهندسی امضا شده است که درحال اجراست تا با آموزش این افراد کیفیت ساخت و ساز افزایش یابد.

عمر ساختمان‌سازی 30 سال است

فرخ‌زاد عنوان کرد: سال گذشته ۲میلیون مترمربع در سطح استان انجام شد که ارزش سرمایه‌گذاری آن ۲هزارمیلیارد تومان در ساختمان‌های خصوصی بود، هزارمیلیارد تومان هم مربوط به پروژه‌های شهرداری‌هاست که در مجموع ۳هزار میلیارد تومان در حوزه ساخت و ساز شهری هزینه شده است.

وی تصریح کرد: متاسفانه عمر ساختمان سازی‌ها در کشور ما از 30 سال بیشتر نمی‌شود درصورتی که این میزان در کشورهای پیشرفته بین ۸۰ تا ۱۰۰ سال است.

این مسئول بیان کرد: زلزله‌های اخیر نشان داد در حوزه کیفیت ساختمان سازی قدم‌های خوبی برداشته شده است، زلزله منجیل در سال ۶۹ خرابی‌های زیادی برجای گذاشت اما در زلزله‌های اخیر کرمانشاه خوشبختانه خسارت کلانی نداشتیم.

وی اذعان کرد: در کاهش بلاهای طبیعی فرهنگ سازی‌ها، موضوع مهمی است که ما نتوانستیم آگاهی‌های لازم را در این حوزه به مردم دهیم، در زلزله خفیفی که اخیرا در تهران و استان البرز رخ داد شاهد مصدومیت تعداد زیادی از مردم بودیم.

فرخزاد در پایان عنوان کرد: در سطح استان قزوین 500 هکتار بافت ناکارآمد وجود دارد که نیازمند بازآفرینی شهری است، امروز یکی از سیاست‌های دولت بحث بازآفرینی شهری است که ستادهای بازآفرینی هر استان وظیفه بهسازی و بازسازی این شرایط را دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز