خبرگزاری کار ایران

مدیرکل روابط عمومی استانداری قزوین:

نباید با دیدگاه‌ها و مصاحبه‌های استاندار، گزینشی برخورد کرد

مدیرکل روابط عمومی استانداری قزوین گفت: نباید با دیدگاه‌ها و مصاحبه‌های استاندار، گزینشی برخورد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین؛ نصرت‌اله علیرضایی در واکنش به انعکاس گزینشی و سلیقه‌ای برخی از رسانه‌ها و پایگاه‌های خبری درخصوص صحبت‌ها و مواضع استاندار نسبت به برگزاری کنسرت موسیقی اخیر در قزوین افزود: هرچند علاقمند به دامن زدن به موضوعاتی که ممکن است باعث انحراف و دور شدن افکار عمومی از مسائل و اولویت‌های اصلی جامعه می‌شود نیستیم؛ اما بعضا «ناچار به تشریح و توضیحات بیشتر درخصوص اتفاقاتی که در سطح افکار عمومی می‌باشیم.

وی افزود: لازم به ذکر است فریدون همتی استاندار قزوین جمعه شب که به منظور شرکت در مراسم دعا و نیایش در جمع معتکفین مسجد النبی (ص) قزوین حضور یافته بود در پاسخ به سوال تنی چند از معتکفین این مسجد درخصوص برگزاری کنسرت موسیقی اخیر در قزوین سخنانی را ایراد کرد که در نحوه انعکاس این سخنان و دیدگاه‌ها در سطح رسانه‌ها شاهد درج ناقص و برخورد گزینشی برخی از اصحاب رسانه با سخنان و مواضع استانداربودیم.

مدیرکل روابط عمومی استانداری قزوین تصریح کرد: در همین راستا لازم دیدیم فایل صوتی صحبت‌های استاندار را که در جمع مذکور ایراد شده به طور کامل پیاده و به منظور تنویر افکار عمومی و قضاوت خوانندگان و شهروندان را معرض دید و نظر همه قرار بدهیم.

علیرضایی در پایان اظهارکرد: لازم به ذکر است که برخی از رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی نیز خبری دال برحضور شخص استاندار در کنسرت موسیقی اخیر منعکس کرده بودند که این موضوع کاملا» تکذیب می‌شود.

 اما متن کامل سخنان استاندار در جمع تنی چند از معتکفین مسجدالنبی (ص) درخصوص برگزاری کنسرت موسیقی اخیر در قزوین:

 «از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون مساله موسیقی و برگزاری کنسرت در جامعه مطرح بوده و البته مواضع مختلف و متفاوتی هم نسبت به آن وجود دارد و در نظام جمهوری اسلامی، اولین شرط انقلابی‌گری، پایبندی به قانون است. حتی اگر نگاه و موضع متفاوتی هم داشته باشیم باید تسلیم و پایبند به قانون باشیم و طبق فرمان امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری بالای سر همه در جامعه باید قانون باشد و همگی بدان گردن بنهند.

در برگزاری هرگونه برنامه‌های فرهنگی و هنری اعمال مدیریت می‌کنیم و هر حرکت نابهنجار و خلاف شئونات جمهوری اسلامی در هر جا و مکانی که اتفاق بیافتد را محکوم کرده و نسبت به آن دغدغه داریم.

درخصوص برگزاری کنسرت اخیر و قضاوت و ارزیابی نسبت به آن نباید به شنیده‌ها و گفته‌ها اکتفاء کرد و تا زمانی که تصویر و فیلم کامل برگزاری کنسرت را مشاهده نکنیم نمی‌توانیم در خصوص نحوه مدیریت و رعایت شئونات اخلاقی و دینی در آن اظهار نظری داشته باشیم. خواننده کنسرت اخیر در استان نیز دارای مجوز قانونی و مورد تایید از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌باشد و می‌تواند طبق مجوز در سراسر کشور کنسرت و برنامه موسیقی برگزار کند و تاکنون نیز در چند استان کشور کنسرت‌هایی را برگزار کرده است.

بنده به عنوان مدیریت ارشد استان با توجه به‌شناختی که از محیط و دغدغه برخی از شخصیت‌ها دارم کاملا» نسبت به این موضوع حساسیت داشته و توصیه‌های لازم را در خصوص رعایت جوانب موضوع با مسئولین ذی ربط داشته‌ام حتی در ابتدا توصیه‌ام این بود که اگر بشود در شرایط فعلی برگزار نشود.

طبق گزارشی که مدیر کل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه کرد مجوز برگزاری این کنسرت در زمان مدیرکل قبلی صادر شده بود که درصورت ابطال، حواشی و مسائلی را در سطح جامعه بوجود می‌آورد درحالیکه در شرایط فعلی نباید وقت نظام را صرف درگیرشدن و حل چنین موضوعاتی کرد. به همه مسئولین و مدیران مسئول برگزاری این کنسرت به ویژه اعضای شورای تامین استان تاکید کرده‌ام که کنسرت موسیقی باید با کمترین مساله در استان برگزار شود و درخصوص برگزاری کنسرت‌های بعدی نیز در زمان خود تصمیم گیری و نسبت به آنها اعمال مدیریت می‌کنیم. «

کد خبر : ۳۶۴۴۱۶