خبرگزاری کار ایران

استاندار جدید قزوین

دانشگاه بین المللی امام خمینی نقش خود را در اقتصاد دانش بنیان ایفا کند

استاندار جدید قزوین گفت : دانشگاه بین المللی امام خمینی از علمی و دانشی در جایگاه مناسبی قرار دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری قزوین؛ فریدون همتی صبح امروز در  دیدار هیئت رئیسه دانشگاه بین‌المللی امام خمینی با وی که در محل سالن جلسات دفتر استاندار برگزار شد، افزود: استان قزوین، استانی است  که از یک پیشنیه تاریخی و فرهنگی غنی برخوردار می باشد و در بیشتر رشته‌ها و دانش‌ها دارای اصالت  و سابقه است.

استاندار قزوین با بیان اینکه در جامعه جهانی کنونی باید به دنبال اقتصاد دانش بنیان بود، تاکید کرد: باید در حال حاضر به دنبال  اقتصاد دانش بنیان بود که در این راستا استان قزوین و در راس آن دانشگاه امام خمینی باید نقش خود را در این زمینه ایفا کند و در این مسیر گام‌های موثری بردارد.

وی گفت: این مرکز علمی باید متناسب با نیاز روز،  نقش‌هایی را در سطوح استانی، ملی و بین المللی برای خود تعریف و ترسیم کند.

استاندار قزوین افزود: استان باید در مسیر حرکت‌های علمی گام بردارد و این حرکت علمی باید از جانب دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی پیش برود و این امر با توجه به سرمایه‌های عظیمی که در اختیار است میسر می‌شود.

همتی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه  دانشگاه بین المللی امام خمینی در حال تدوین سند چشم‌انداز دانشگاه است، باید اهداف آن به گونه‌ای ترسیم شود که موجب تحرک و حرکت بیشتر در استان شود.

استاندار قزوین بیان کرد: استانداری در این مسیرحامی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی خواهد بود.

همتی استاندار قزوین عنوان کرد: دولت تدبیر و امید به دنبال آن است که از رهگذر توسعه علوم و فناوری‌های جدید، اقتصاد دانش بنیان را جایگزین اقتصاد نفتی کند.

وی گفت: در این مسیر باید بتوانیم مواد اولیه‌ای را که در دست داریم  به کالا و محصولات  قابل عرضه در بازار رقابت تبدیل کنیم و در این راستا  تلاش شود مواد اولیه به صورت خام به کشور های دیگر صادر نشود.

استاندار قزوین اظهار کرد: باید به گونه‌ای عمل شود که بتوانیم با تولیدات خود هم به نیازهای داخلی پاسخ دهیم و هم نقش قابل توجهی در بازارهای جهانی بدست آوریم

کد خبر : ۳۲۶۶۵۸