خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین:

مدیران از عذرخواهی نترسند

asdasd
کد خبر : ۱۹۶۶۷۹

مدیران دستگاه‌های اجرایی، همکاری لازم را در امر اطلاع رسانی با رسانه‌ها داشته باشند و از سوال و نقد منصفانه هراس نداشته باشند و پاسخگوی مردم باشند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی، همکاری لازم را در امر اطلاع رسانی با رسانه‌ها داشته باشند و از سوال و نقد منصفانه هراس نداشته باشند و پاسخگوی مردم باشند.

به گزارش ایلنا از قزوین، ایوب رحیمی در نشست خبری به مناسبت هفته دولت در سالن جلسات باقرالعلوم(ع) مدیریت بحران استانداری افزود: مدیران پاسخگوی سوالات اصحاب رسانه و خبرنگاران باشند، سینه خود را فراخ کرده و از انتقاد نترسند و وسعت دید داشته باشند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین ادامه داد: البته رسانه‌ها هم باید نقد منصفانه داشته باشند و همه جوانب موضوع را ببینند.

وی با اشاره به فرا رسیدن هفته دولت افزود: ۸ شهریور، سالروز شهادت رجایی و باهنر است و هفته دولت امسال از ۲۴ مرداد سالروز استقرار دولت تدبیر و امید آغاز می‌شود و برنامه ریزی‌ها براساس پیوند این مناسبت با هفته دولت صورت گرفته است.

رحیمی گفت: امسال هفته دولت با شعار آرامش و امید برگزار می‌شود، چون با انتخاب شدن دکتر روحانی یک آرامش و شادابی زیادی در جامعه حاکم شد و این شادابی و آرامش همچنان ادامه دارد. فلذا شعار دولت، آرامش و امید پیش بینی شده است.

وی یادآور شد: با اقدامات دولت در یکساله گذشته، آرامش در فضای اقتصادی و سیاسی کشور حاکم شده و همه باید تلاش کنیم این فضا ادامه پیدا کند.

وی افزود: با آغاز کار دولت تدبیر، مردم در زمینه مسائل اقتصادی بویژه درخصوص تورم با وضع رنج آوری مواجه بودند که جلوی آن گرفته شد و حتی کاهش هم پیدا کرد و تورم درحال حاضر به ۲۵ درصد رسیده که کاهش زیادی را نسبت به گذشته نشان می‌دهد. درخصوص رکود نیز با بسته پیشنهادی دولت امیدورایم که از رکودی هم که در جامعه ایجاد شده گذر کنیم.

وی افزود: دولت علاوه بر اقدامات اساسی برای کاهش تورم با اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها و تک نرخی کردن ارز موفق شد که جلوی تورم را گرفته و یارانه‌ها را به شکل بهتری ساماندهی کند و اجرای طرح تحول سلامت نیز از دیگر طرح‌های دولت بود که بررسی‌های میدانی از بیمارستان‌ها نشان می‌دهد در سایه اجرای آن، چهره‌های مردم شاداب شده است. چون قبل از اجرا هزینه‌های پزشکی سرسام آور بود و با ارائه خدمات در قالب این طرح، رضایتمندی مردم بیشتر شده است.

جانشین ستاد بزرگداشت هفته دولت با تاکید بر مشورت و استفاده از دیدگاه‌ها و نقطه نظرات متخصصان و صاحب نظران در حوزه‌های مختلف در دولت تدبیر و امید در ادامه گفت: شاهد گشایش‌های معنی‌دار در تعامل با دنیا هستیم که شرایط ما را دچار تحول خواهد کرد و توسط دولت قدم‌های بزرگی برای تضعیف تحریم و سست کردن پایه تحریم برداشته شده و امکان برگشت دولت و کشور به وضعیت گذشته وجود ندارد و پایه‌های تحریم لرزان و سست شده است و آینده آن بستگی به مذاکرات دارد.

رحیمی با ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات صورت گرفته در معاونت سیاسی – فرهنگی و اجتماعی استانداری بیان داشت: از جمله اقدامات صورت گرفته در چندماه گذشته تقویت سازمان‌های مردم نهاد بوده و با سازمان‌هایی که مجوز دارند ارتباطات خود را بیشتر کرده و شرایط بهتری را برای تشکل‌های متقاضی مجوز فراهم کرده‌ایم.

وی افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی با هدف توانمندسازی سمن‌ها و برگزاری نشست‌های عمومی سازمان‌های مردم نهاد در دستور کار این معاونت قرار دارد. چون باورداریم که سازمان‌های مردم نهاد باید تقویت شوند و جایگاه خود را در جامعه پیدا کنند.

وی گفت: این سازمان‌ها کارهای بسیار بزرگی را انجام می‌دهند و نقش اساسی را در بوجود آمدن انقلاب اسلامی همین نهادهای مردمی داشتند که هدایت و آگاه سازی جامعه را بر عهده گرفتند.

وی از تلاش در جهت کاهش بی‌رویه پدیده طلاق در استان خبرداد و اظهار داشت: طلاق از جمله آسیب‌هایی است که در جامعه وجود دارد و بررسی این پدیده با حضور صاحب نظران و مدیران دستگاه‌های اجتماعی و فرهنگی با اجرای طرح تحقیقاتی علل بررسی طلاق در استان و شهرستان‌ها صورت گرفته و نتیجه این طرح به دستگاه های ذیربط ابلاغ خواهد شد تا برنامه‌ریزی لازم را داشته باشند.

وی از اجرای طرح آموزش بیش از ازدواج با مسئولیت دانشگاه علوم پزشکی در استان خبر داد و در ادامه گفت: طرح پایش شاخص‌های اجتماعی و فرهنگی با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی در حال اجرا است و نتایج آن در اختیار دستگاه‌ها قرار خواهد گرفت.

رحیمی با اشاره به معضل تکدی‌گری و لزوم ساماندهی آن در استان افزود: متکدیان چهره شهر را زشت می‌کنند و گاهی این افراد توسط عده‌ای سودجو مورد بهره برداری قرار می‌گیرند و ساماندهی این پدیده اجتماعی در حال پیگیری و اجرا است.

وی ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها در زمینه صیانت از حقوق شهروندی، عفاف و حجاب در دستگاه‌ها، برنامه ریزی برای گسترش فرهنگ عفاف و حجاب در سطح جامعه و مکان‌های عمومی، طراحی مدل توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد در جهت مشارکت و ترویج فرهنگ پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر در بین گروه‌های اجتماعی را از دیگر فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی معاونت سیاسی و امنیتی استانداری ذکر کرد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار در ادامه از ارائه و پیگیری طرح افزایش تعداد حوزه‌های انتخابیه استان خبر داد و در این خصوص افزود: درحال حاضر در استان سه حوزه انتخابیه با چهار نماینده داریم که طرح افزایش حوزه‌های انتخابیه استان به ۴ حوزه با ۵ نماینده را به وزارت کشور داده‌ایم که در صورت تصویب حوزه البرز و آبیک به عنوان یک حوزه انتخابیه مستقل از یک کرسی در مجلس شورای اسلامی برخوردار خواهد شد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار در خصوص طرح تقسیمات کشوری اظهارداشت: طرح جامع تقسیمات کشوری در وزارت کشور در حال تدوین است و تا زمان تصویب این طرح با هماهنگی‌های لازم و در نظر گرفتن همه مسائل اجتماعی، سیاسی و امنیتی در زمان مقرر و طبق قانون در این زمینه تصمیمات لازم اتخاذ خواهد شد.

رحیمی گفت: دولت تدبیر و امید برای احزاب ارزش خاصی قائل است و به دنبال فعال کردن و به صحنه آوردن این تشکل‌های سیاسی است و در استان به تبع دولت اعتقاد داریم که احزاب باید جایگاه خود را پیدا کنند و در مسئولیت خطیر خود ایفای نقش داشته باشند

وی افزود: تاکنون ۴ جلسه هم اندیشی با احزاب با حضور استاندار برگزار شده است و هر ماه یک جلسه را با احزاب خواهیم داشت.

رحیمی عنوان کرد: گروههای سیاسی را به اخذ مجوز فعالیت حزبی تشویق می‌کنیم و در حال حاضر ۱۷ حزب و تشکل سیاسی مجوز دار در استان و شهرستان فعالیت دارند و ۱۸ حزب جدید هم در مراحل قانونی اخذ مجوز هستند.

وی افزود: موقعیت جغرافیایی استان موقعیت خاصی است و در چهار راهی قرار گرفته که محل عبور مسائل اجتماعی – امنیتی از استان است اما استان از یک امنیت بالایی برخوردار است و هیچ جای نگرانی نیست و دستگاه‌های ذیربط کاملاً بر اوضاع مسلط هستند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اضافه کرد: کاهش ۳۰ درصدی جرائم را ابتدای مسائل در استان داشتیم و هم اکنون هیچ مشکلی در زمینه امنیت در استان نداریم و همکاری مردم در این زمینه می‌تواند در تامین امنیت بیشتری موثر باشد.

رحیمی افزود: ۴۸ سازمان مردم نهاد رسماً از استانداری مجوز فعالیت دارند و دولت باید به کار نظارت بپردازد و کارهای اجرایی خود را به مردم در قالب سازمان‌های مردم نهاد واگذار کند و دستگاه‌ها می‌توانند بخش زیادی از ماموریت‌ها و وظایف قابل واگذاری خود را به این سازمان‌های مردم نهاد محول کنند.

وی افزود: خبرنگاران وقتی مطالب را در رسانه‌ها منعکس می‌کنند، ممکن است خوشایند برخی نباشد و مشکلاتی را هم برای آن‌ها ایجاد کند اما خبرنگاران موظف هستند روشنگری کنند و تصمیمات و مشکلات را به مراجع منعکس و درخواست پاسخ از مسئولین ذیربط داشته باشند.

وی افزود: رسانه‌ها پل ارتباطی مردم و مسئولین هستند و در استان، عملکرد بسیار خوبی اشته‌اند. اما لازم است که همه در کار خود صداقت داشته باشیم و اگر صادقانه مسائل مردم را با مسئولین در میان گذاشتیم باید انتظار داشته باشیم صادقانه پاسخگو باشند و این وظیفه همه است. و انتظار داریم که مسئولین هم خبرنگاران را تکریم کنند و هم صادقانه با آن‌ها در تعامل باشند.

معاون سیاسی استاندار در پایان با اشاره به برنامه‌ها و اقدامات پیش بینی شده در بزرگداشت هفته دولت از برگزاری جشنواره شهید رجایی با هدف تقدیر از مدیران و کارمند نمونه، برگزاری سمینارهای تخصصی با هدف تبیین چشم انداز برنامه ششم توسعه در استان و سیاست‌های کلان دولت در بخش‌های مختلف، افتتاح پروژه‌های عمرانی با حضور استاندار و مسئولین، افتتاح همزمان ۱۸۰ پروژه دهیاری‌ها و افتتاح و کلنگ زنی ۴۰ پروژه شهرداری‌ها، دیدارهای مردمی در شهرستان‌ها و برقراری میز خدمت جهت رسیدگی به مشکلات مردم، دیدار استاندار و مدیران با خانواده‌های ایثارگران و شهدا، برگزاری نشست‌های خبری توسط مدیران دستگاه‌های اجرایی، حضور استاندار، معاونین و فرمانداران و بخشداران در نماز جمعه و سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه و دعوت صدا و سیما از مدیران برای ارائه گزارش عملکرد در ایام هفته دولت به عنوان مهم‌ترین فعالیت‌ها و برنامه‌ها نام برد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز