خبرگزاری کار ایران

حق شناس، معاون شهردار قزوین:

تأثیر مثبت طرح تجلیل از حافظان قرآن در جامعه مشهود است

asdasd
کد خبر : ۱۸۰۵۷۶

با توجه به اینکه حدود یکسال از شکل گیری طرح تجلیل از حافظان قرآنی می گذرد ولی آثار و نتایج این طرح در جامعه مشهود بوده و افزایش تعداد کمی حافظین قرآن یکی از نشانه های آن محسوب می شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار قزوین گفت: با توجه به اینکه حدود یکسال از شکل گیری طرح تجلیل از حافظان قرآنی می گذرد ولی آثار و نتایج این طرح در جامعه مشهود بوده و افزایش تعداد کمی حافظین قرآن یکی از نشانه های آن محسوب می شود.

به گزارش ایلنا از قزوین؛ محسن حق شناس افزود: حمایت شورای اسلامی شهر قزوین از طرح تجلیل از حافظان قرآنی و اهتمامی که سازمان فرهنگی ورزشی در برگزاری مستمر آن دارد همگی نشاندهنده ی این است که مسئولان ارزش کار فرهنگی و ماندگاری بالای آنرا در جامعه درک کرده اند.

وی در ادامه بالاترین مرحله بندگی انسان را در انس با قرآن کریم برشمرد و گفت: در محضر قرآن بودن و تعمق در آیات آن نعمتی است که خداوند به هر فردی عنایت نمی کند.

حق شناس یادآورشد: یکی از سیاستهایی که در سال اقتصاد و فرهنگ جدی دنبال می شود موضوع اهتمام به بحثقرآن است و با برنامه ریزی انجام شده تا پایان سال ۹۳ حافظین قرآن سه هزار جزء قرآن را فرا گرفته باشند.

معاون شهردار قزوین در ادامه ضمن بیان داستانی از لزوم توجه به تقوی و بینش در انسانها، ادامه داد: اگر شرایط برای تشویق افراد به حفظ کلام وحی در جامعه مهیا باشد می توان امیدوار شد که جامعه مسیر خود را پیدا کرده و ایمان و توجه به خدا رکن اصلی زندگی افراد تلقی می شود.

وی در بخش بعدی سخنان خود خبر داد: در راستای تحقق برنامه های فرهنگی احداث۲۱ مسجد در برخی مکانهای فاقد مسجد مثل بخشهای شمالی ساخته می شود و تاکنون ساخت ۱۰ مسجد در دستور کار شهرداری قرار گرفته که این ارگان در تهیه زمین و تلاش می کند و خیرین نیز نقش سازنده ای در تأمین منابع مالی آنها بر عهده دارند.

حق شناس در پایان گفت: احیای محلات و همگنی و توازن آنها به خصوص از لحاظ مبانی و ساختارهای فرهنگی و اجتماعی در دستور کار قرار دارد به طوریکه بتوانیم به یک تناسب درمحله های شمالی و جنوبی شهربرسیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز