خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل برق منطقه‌ای زنجان:

نیروگاه‌های خورشیدی در قزوین توسعه می‌یابد

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۸۱۴۶

مدیرعامل برق منطقه‌ای زنجان گفت: احداث نیروگاه‌های خورشیدی از اهمیت قابل توجهی برخوردار است که ساخت ۱۹۵ مگاوات درحال اجرا است و قصد داریم تا قبل از پیک ۱۴۰۳ وارد مدار شوند، شهرک انرژی خورشیدی هم افتتاح شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، نشست خبری مدیران عامل صنعت آب و برق استان، صبح امروز در سالن اجتماعات آبفای استان برگزار شد.

منصور اوجاقی در این نشست گفت: طرح اولیه پست قزوین سال ۴۸ به بهره‌برداری رسیده بود که امسال در طرح جدید، نوسازی کامل برای آن انجام شده و این پست ارتقا پیدا کرد.

مدیرعامل برق منطقه‌ای زنجان ادامه داد: پست جدیدی هم برای منطقه شرق قزوین نیاز داریم که اجرای آن درحال پیگیری است، همچنین برای شهر جدید مهرگان هم یک پست درحال اجرا داریم.

وی بیان کرد: برای شهرک صنعتی کاسپین یک پست دایمی و یک پست سیار داریم که تبدیل آن به پست دایم در برنامه قرار دارد.

این مسئول ادامه داد: افزایش ظرفیت برخی پست‌های استان در برنامه قرار دارد، برای رفع افت ولتاژ هم طرح نصب خازن در برخی پست‌ها اجرا می‌شود که از طرح‌های اولویت‌دار به شمار می‌رود.

وی عنوان کرد: صنایع پرمصرف باید با برق منطقه‌ای قرارداد منعقد کنند که در این راستا ۱۸ شرکت داریم.

اوجاقی اظهار کرد: زمین برای ساخت نیروگاه بوئین زهرا از طرف منابع طبیعی به صورت موقت واگذار و مناقصات این پروژه انجام شده و شرکت مبنا هم پیمانکار آن خواهد بود.

۳۸ میلیارد تومان پاداش صرفه جویی برق در قزوین پرداخت شد

جانشین مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین هم در این نشست گفت: همزمان با دهه فجر ۲۵۹ طرح در استان قزوین افتتاح شد که بیشترین آن در شهرستان قزوین بود.

عیوض‌زاده ادامه داد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون یک‌هزار و ۴۵۸ پروژه در استان به اتمام رسیده و در این طرح‌ها به روستاها توجه ویژه شده است.

وی بیان کرد: باتوجه به اهمیت حفاظت از اطلاعات مشترکین و افزایش سرعت انتقال داده‌ها، شبکه فیبر نوری با اعتبار ۵ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان انجام شده و اجرای ۱۱۰ کیلومتر شبکه فیبر نوری هم در دستور کار قرار دارد.

این مسئول ادامه داد: در سال جاری ۲۵۰ میلیارد تومان برای توسعه شبکه برق روستایی و شهری برای ۱۵ هزار مشترک انجام شده است.

وی عنوان کرد: با فرهنگ‌سازی‌های صورت گرفته توانستیم از پیک تابستان عبور کنیم و ۳۸ میلیارد تومان پاداش صرفه جویی به مشترکین پرداخت شده است.

عیوض‌زاده اظهار کرد: بیش از ۱۰ میلیارد تومان برای روشنایی و اصلاح شبکه مناطق کم‌برخوردار هزینه شده و فاز اول برق‌رسانی به منطقه عظیمیه هم با ۳۰ میلیارد تومان درحال انجام است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز