خبرگزاری کار ایران

تابستان سخت برای باتری ماشین

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۷۷۴۰

از کنسرت‌ها و گردش‌های ساحلی گرفته تا تعطیلات و سفرهای جاده‌ای، تابستانی پر از سرگرمی را برنامه‌ریزی کرده‌اید، ماشین شما نقش کلیدی ایفا می‌کند. هیچ چیز سریعتر از باتری مرده ماشین یک سفر جاده ای را متوقف نمی کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، اجازه ندهید چیزی مانع برنامه های شما شود. مراقب باتری ماشین خود باشید و هر بار که کلید را در استارت قرار می دهید، آماده حرکت خواهد بود. کشف کنید که چه کاری می توانید انجام دهید تا مطمئن شوید که باتری شما در تمام تابستان شارژ می شود.

 هنگامی که به مشکلات باتری فکر می کنید، احتمالاً در صبح سرد زمستانی به باتری ماشین مرده فکر می کنید. با این حال، گرمای تابستان می تواند بیشتر از برف و سرمای زمستان به باتری ماشین شما آسیب برساند. دمای سوزان تابستان می تواند قدرت شروع باتری را از بین ببرد و عمر آن را کوتاه کند.

آنچه شما می توانید انجام دهید :

منتظر گرمای تابستان نباشید که باتری اوربیتال شما را تحت تاثیر قرار دهد. کارهای زیادی وجود دارد که می توانید انجام دهید تا باتری خود را در بهترین حالت کارکرد نگه دارید.

تمیز نگهش دار

خاک و زباله را از بالای باتری دور نگه دارید. تجمع چربی و کثیفی می تواند انرژی باتری شما را تخلیه کند. به طور معمول باتری را از نظر کثیفی بررسی کنید و فوراً هرگونه تجمع را از بین ببرید.

مراقب خوردگی باشید

دمای بالای تابستان به معنای افزایش گرما در موتور وسیله نقلیه شماست. این گرمای افزایش یافته می تواند باعث خوردگی صفحات داخل باتری اوربیتال 50 آمپر شما شود که می تواند منجر به مهار جریان شود. باتری خود را به طور منظم برای علائم خوردگی بررسی کنید. هر گونه خوردگی را با یک برس مسی یا یک پد شستشو تمیز کنید.

سطح آب را بررسی کنید

در یک باتری سرب اسید، گرمای تابستان می تواند باعث تبخیر آب از الکترولیت شود. سطح آب هر سلول را بررسی کنید و در صورت کم بودن، دوباره با آب مقطر پر کنید.

به دنبال آسیب باشید

باتری را از نظر علائم نشتی، ترک یا برآمدگی بررسی کنید. اگر متوجه هر یک از این مشکلات شدید، وقت آن است که باتری خودرو خود را قبل از اینکه شما را سرگردان کند، تعویض کنید. قبل از گرم شدن تابستان، از مکانیک خود بخواهید باتری و سیستم الکتریکی را بررسی کند. آنها می توانند مسائل را قبل از تبدیل شدن به مشکلات بزرگتر تشخیص دهند.

فعال باشید

اگر باتری اوربیتال 60 آمپر شما بیش از چهار سال عمر دارد، آن را عوض کنید. با بالا رفتن سن باتری، هر سال احتمال خرابی افزایش می یابد. شارژش کنید. اگر به مدت دو هفته یا بیشتر از وسیله نقلیه خود استفاده نمی کنید، آن را بردارید و آن را روی شارژر قطره ای قرار دهید.

آن را ایمن کنید

مطمئن شوید که باتری به طور ایمن در جای خود نصب شده است و کابل ها محکم وصل شده اند. اگر باتری شما به درستی نصب نشده باشد، شاهد کاهش عملکرد خواهید بود. اگر نیاز به تعویض باتری اوربیتال 70 آمپر دارید، مطمئن شوید که باتری را خریداری کنید که به اندازه باتری خودروی شما باشد.

آخرین باری که در یک روز گرم تابستانی در ماشین خود را باز کردید و یک موج گرما فوری در صورت شما پخش شد، چه زمانی بود؟ ماشین شما می‌تواند در تابستان تبدیل به یک اجاق بالقوه زیر نور خورشید شود، که می‌تواند هم به داخل و هم به بیرون خودرو آسیب برساند.

از داخل خودرو گرفته تا لاستیک خودرو ، در اینجا نگاهی به آسیب پذیرترین قسمت های خودرو داریم که می تواند در اثر هوای گرم و منجر به تعمیرات غیر ضروری و کاهش ارزش خودروی فانتزی شما شود. همه ما یک خودروی براق را دوست داریم و برای محافظت از آن در برابر گرد و غبار یا خط و خش تلاش زیادی می کنیم. از بین بردن گرد و غبار های مزاحم به حفظ طول عمر باتری اوربیتال 90 آمپر شما کمک می کنند.

 این به این دلیل است که نه تنها نمای بیرونی شما نقشی حیاتی در تعیین ارزش فروش مجدد خودرو دارد، بلکه اولین چیزی است که هر کسی در مورد خودروی شما متوجه می شود.

در حالی که ما در محافظت از نمای بیرونی در برابر تهدیدات قابل مشاهده کار بسیار خوبی انجام می دهیم، یک دشمن نامرئی وجود دارد که می تواند از لایه شفاف محافظ عبور کند و باعث اکسیده شدن و محو شدن رنگ شود.

 پرتوهای فرابنفش ساطع شده از خورشید دارای طول موج کوتاه تری هستند که آنها را برای چشم انسان نامرئی می کند، اما آنها کاملاً مشتاق هستند.

باتری اوربیتال 74 آمپر شما یکی دیگر از قطعاتی است که در تابستان ها به راحتی آسیب می بیند زیرا با آب و اسید تغذیه می شود. قرار گرفتن بیش از حد در معرض گرما می تواند آب را تبخیر کند و صفحات سربی را در معرض قرار دهد. این امر باتری را حتی سریعتر ضعیف می کند و با خنک شدن هوا، دیگر آمپر مورد نیاز برای روشن کردن خودرو را نخواهد داشت.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز