خبرگزاری کار ایران

نگهداری از باتری مناسب خودرو

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۷۷۳۵

وقتی در حال خرید خودروی جدید هستید، به کدام ویژگی ها بیشتر توجه می کنید؟ بسیاری از ما یک خودرو را بر اساس ظرفیت موتور، مصرف سوخت، اندازه یا سطح راحتی که ارائه می دهد قضاوت می کنیم. از طرف دیگر تعداد کمی از ما به باتری ماشین خود توجه زیادی می کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، باتری ماشین شما به عنوان یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر وسیله نقلیه مدرن، طیف وسیعی از کارها و دستگاه‌ها را مدیریت می‌کند، از روشن کردن موتور گرفته تا تامین انرژی کامپیوترهای داخل خودرو.

علاوه بر تعویض روغن، تعویض فیلتر هوا و سایر کارهای خدمات عمومی، مراقبت از باتری خودرو یکی از موثرترین راه‌ها برای اطمینان از کارکرد روان و بدون مشکل خودرو است. باتری‌های خالی یا آسیب‌دیده یکی از مهم‌ترین دلایل تماس‌های امداد جاده‌ای هستند، و خرابی‌های زیادی به دلیل باتری‌هایی اتفاق می‌افتد که برای کاری که انجام می‌دهند خیلی قدیمی هستند.

در این راهنما، حقایق مربوط به باتری خودروی شما را بررسی کرده و به شما کمک می‌کنیم زمان انتخاب جایگزینی را تعیین کنید. ما همچنین نکات خاص خودرو را به اشتراک می گذاریم تا به شما کمک کنیم از باتری وسیله نقلیه خود بیشترین بهره را ببرید و طول عمر آن را افزایش دهید.

اگرچه باتری سوزوکی در صورت مراقبت مناسب می‌توانند پنج سال یا بیشتر دوام بیاورند، اکثر باتری‌های خودرو در عرض سه سال پس از استفاده روزمره در شرایط عادی فرسوده و ناکارآمد می‌شوند. درست همانطور که باتری کامپیوتر یا گوشی هوشمند شما با هر بار شارژ کارایی کمتری دارد، باتری ماشین شما نیز هر بار که توسط موتور خودرو شارژ می شود به تدریج خراب می شود. پس از سه سال، به طور معمول زمان نصب یک جایگزین است.

پس از دو یا سه سال، اکثر باتری‌های خودرو تقریباً کاملاً غیرقابل اعتماد خواهند بود. باتری های ماشین قدیمی می توانند تعدادی از مسائل ایمنی و قابلیت اطمینان را ایجاد کنند. خوشبختانه، تشخیص اینکه آیا باتری سوزوکی 50 آمپر شما به پایان عمر خود نزدیک می شود، آسان است.آیا سیستم الکتریکی ماشین شما آنطور که باید پاسخ می دهد؟

حتی خودرویی که باتری آن معیوب است، پس از راه‌اندازی به درستی کار می‌کند، زیرا بیشتر شارژ باتری از موتور تامین می‌شود. این بهترین زمان را برای تست باتری خودرویتان در مدت کوتاهی پس از روشن کردن خودرویتان می سازد. سعی کنید ماشین خود را در شب با چراغ های جلو روشن، استارت بزنید. آیا آنها کم نور هستند؟ اگر چراغ های جلو بیش از حد کم نور به نظر می رسند، خودرو را در حالت پارک یا خنثی قرار داده و با استفاده از پدال گاز دور موتور را بالا ببرید، در این حالت چراغ‌های جلو روشن‌تر می‌شوند.

ECU در خودرو ها می‌توانند با سرعتی آهسته و ثابت از باتری خودروی شما انرژی بگیرند و به مرور زمان آن را دشارژ کنند. اگرچه شارژی که هر رایانه می کشد ناچیز است، اما اثر کل می تواند باتری سوزوکی 60 آمپر شما را در زمانی که برای مدت طولانی بدون استفاده بماند، تخلیه کند.

اگر به ندرت از خودروی خود استفاده می کنید، از تخلیه باتری آن توسط سیستم های کامپیوتری روی برد جلوگیری کرده و با خودرو به اندازه کافی رانندگی کنید تا باتری آن یه اندازه کافی شارژ شود. به عنوان یک قاعده کلی، هرچه رایانه‌های سواری خودروی شما پیچیده‌تر باشند، فشار بیشتری بر باتری آن وارد می‌شود. بسیاری از خودروهای جدید دارای کامپیوترهای قدرتمندی هستند که همیشه در حال کار هستند، حتی زمانی که خود خودرو پارک و خاموش است.

این رایانه‌ها می‌توانند با سرعتی آهسته و ثابت از باتری خودروی شما انرژی بگیرند و به مرور زمان آن را فرسوده کنند. اگرچه شارژی که هر رایانه می کشد ناچیز است، اما اثر کل می تواند باتری ماشین شما را در زمانی که برای مدت طولانی بدون استفاده بماند، تخلیه کند.

چگونه بدانیم چه زمانی باتری سوزوکی 70 آمپر خود را تعویض کنیم؟

بهترین زمان برای تعویض باتری قبل از نیاز است. اما چگونه می‌دانید که زمان تعویض باتری فرا رسیده است؟ هیچ پاسخ جامعی برای مدت زمان ماندگاری باتری خودرو وجود ندارد، اما علائمی وجود دارد که می تواند نشان دهد زمان تعویض آن فرا رسیده است. با این راهنما نشانه‌های باتری ماشین در حال مرگ، چگونگی تاثیر آب و هوا بر روی شما و زمان تعویض آن را بیاموزید.

ماشین‌ها به شما اطلاع می‌دهند که چیزی اشتباه است. از چراغ های داشبورد روشن گرفته تا بوها و صداهای عجیب، هر علائم  غیرعادی نشان می دهد که ماشین شما به کمک نیاز دارد. در اینجا چند علامت هشدار دهنده رایج در مورد ضعیف بودن باتری خودرو وجود دارد که باید مراقب آنها باشید.

قاب باتری متورم و بد شکل : این معمولاً زمانی اتفاق می‌افتد که باتری شما بیش از حد شارژ شده باشد یا در معرض دمای بالا قرار گرفته باشد. یک باتری با شکل عجیب یا متورم نشانه مطمئنی است که نیاز به تعویض دارید.

نشت مایع باتری : باتری های خودرو در صورت شارژ بیش از حد یا آسیب دیدگی، نشتی دارند، که هر دو به این معنی است که زمان باتری جدید فرا رسیده است.

باتری سوزوکی 72 آمپر هر چند وقت یک بار نیاز به تعویض دارد؟

این که آیا شما در جایی گرم و مرطوب و یا سرد و خشک زندگی می کنید ، آب و هوا می تواند بر باتری شما تأثیر منفی بگذارد . دمای شدید در هر دو جهت اثرات متفاوتی بر باتری شما خواهد داشت ، اما نتیجه یکسان است: عمر باتری کوتاه تر.

هوای گرم و باتری

وقتی در یک روز فوق العاده گرم بیرون می روید، در معرض خطر کم آبی هستید. این موضوع در مورد باتری ماشین شما نیز صادق است . مانند بدن ما، باتری خودروها برای ادامه حرکت به مایعات متکی هستند. گرمای شدید تابستان می تواند منجر به تبخیر آب در الکترولیت باتری ماشین شما شده و در نتیجه باعث کاهش عملکرد، قدرت راه اندازی کمتر و طول عمر کوتاه شود.

علاوه بر این، دمای سوزان نیز می‌تواند تاثیر زیادی بر روده باتری شما بگذارد. هنگامی که گرما افزایش می یابد و آب موجود در باتری شما تبخیر می شود، احتمال و سرعت خوردگی افزایش می یابد و خوردگی یکی از دلایل اصلی تخلیه و خرابی باتری است.

هوای سرد و باتری

اما صبر کنید - چیزهای بیشتری وجود دارد! همانطور که هوای گرم می تواند منجر به مشکلات باتری شود، هوای سرد نیز می تواند منجر به بروز مشکلات باتری سوزوکی 100 آمپر شود. در سرما باتری شما باید سخت‌تر کار کرده تا انرژی کافی تولید کند و ماشین شما را به خوبی راه اندازی کند. هوای سرد همچنین می‌تواند باعث غلیظ‌تر شدن روغن موتور شود که فشار بیشتری به باتری شما وارد می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز