خبرگزاری کار ایران

مزایای یو پی اس چیست؟

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۳۹۶۶

وظیفه اصلی باتری یو پی اس ذخیره نیرو و تبدیل انرژی شیمیایی به انرژی الکتریکی قابل استفاده است. UPS با قطع نوسانات خطرناک شبکه AC از سیستم، قابلیت اطمینان سیستم را افزایش می دهد. بنابراین، در یک سیستم با مدیریت خوب، سیستم کاربر همیشه برق AC تمیز و پایدار می‌گیرد.

به گزارش ایلنا، وقتی صحبت از تامین انرژی عملکردهای حیاتی می شود، یو پی اس ضروری ترین گزینه است. برخی از مزایای یو پی اس عبارتند از:

1. پشتیبان گیری برق: مزیت اصلی یو پی اس این است که در هنگام قطع برق، برق سیستم های الکترونیکی متصل را تامین می کند. تغییر به برق پشتیبان مدتی طول می کشد، پشتیبان‌گیری باتری یو پی اس نجات‌دهنده ی آن چند ثانیه یا چند دقیقه است.

2- اقدامات حفاظتی: پشتیبان باتری یو پی اس چندین تدابیر حفاظتی برای محافظت از اجزای حیاتی در برابر نوسانات برق، نوسانات ولتاژ و سایر خطرات الکتریکی دارد.

3- افزایش طول عمر تجهیزات: قطع مکرر برق باعث کاهش عمر تمام قطعات الکتریکی می شود. یو پی اس و باتری یو پی اس روشی مطمئن برای خاموش کردن ایمن وسایل  ارائه می دهد. این امر عمر تجهیزات را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.

4- بدون توقف: یک یو پی اس این امکان را برای سیستم فراهم می کند که 24×7 بدون هیچ گونه خرابی کار کند. در مواردی مانند زیرساخت فناوری اطلاعات، این امر باعث صرفه جویی در هزینه ها و شکایات مشتریان می شود.

5- مانیتورینگ از راه دور: پشتیبان گیری باتری یو پی اس دارای ویژگی نظارت از راه دور است. شما می توانید تمام پارامترهای مصرف برق سیستم را بدون نیاز به بررسی تک تک وسایل یا باتری ها مشاهده کنید.

6- سازگار با محیط زیست: مراحل تعمیر و نگهداری دقیق باتری صبا می تواند بر اساس نوع باتری متفاوت باشد. برای باتری های اسید سرب غرق شده، تعمیر و نگهداری می تواند شامل پر کردن محلول الکترولیت باشد. برای باتری های VRLA، تعمیر و نگهداری می تواند شامل تست و برسی ماهانه عملکرد ایمن و صحیح آن ها باشد. باتری های لیتیوم یونی فقط به تعمیر و نگهداری عمومی نیاز دارند، مانند بررسی ترمینال.

چگونه باتری یو پی اس را برای مدت طولانی تر استفاده کنیم؟

تعمیر و نگهداری باتری یو پی اس با چک لیست مناسب آسان است. در اینجا چند نکته نگهداری وجود دارد که می تواند به داشتن یک باتری یو پی اس 42 آمپر سالم با طول عمر بسیار بیشتر کمک کند:

1- اطمینان حاصل کنید که باتری همیشه با سطح شارژ کافی باقی می ماند. شارژ یا تخلیه بیش از حد باتری می تواند به آن آسیب دائمی برساند. وضعیت ایمن شارژ باتری توسط سازنده ذکر شده است.

2- قطب های باتری را به طور منظم تمیز کنید و اطمینان حاصل کنید که گرد و غبار یا زنگ زدگی روی قطب ها وجود ندارد. پایانه های کثیف یا خورده می توانند منجر به عملکرد ضعیف باتری شوند.

3- محفظه باتری باید همیشه دارای تهویه مناسب باشد. تهویه به حفظ دمای کارکرد ایمن برای باتری کمک کرده و از گرم شدن بیش از حد باتری یو پی اس جلوگیری می کند.

4- باتری را برای هر گونه آسیب فیزیکی به صورت چشمی بررسی کنید. باتری آسیب دیده اغلب نشانه هایی از ترک، برآمدگی، نشت مایع یا بوی تند را نشان می دهد.

5- اطمینان حاصل کنید که باتری و دستگاه UPS با تجهیزات الکترونیکی متصل سازگار است. فشار بیش از حد باتری ها می تواند برای سلامت آنها مضر باشد.

6- اگر هر باتری صنعتی ، حتی باتری لیفتراک ، علائم خرابی را نشان داد، سریع آن را تعویض کنید تا از بروز هرگونه اختلال در عملکرد باتری ها جلوگیری کنید.

اصطلاح اضافه بار یک مشکل رایج در باتری های UPS است. اضافه بار زمانی اتفاق می افتد که بار متصل به باتری از ظرفیت باتری بیشتر شود. برای رفع مشکلات اضافه بار ، می توانید با مشورت کارشناسان ظرفیت باتری یو پی اس خود را افزایش دهید.

7- گرم شدن بیش از حد باتری های یو پی اس معمولا در هنگام شارژ اتفاق می افتد. برای جلوگیری از گرم شدن بیش از حد، مطمئن شوید که باتری ها بیش از حد شارژ نمی شوند. همچنین از یک تهویه مناسب برای باتری ها استفاده کنید.

تاثیر گرما بر سلامت باتری تنها محدود به باتری یو پی اس نیست ، باتری واریان نیز در صورت قرار گرفتن در معرض گرما با کاهش طول عمر مواجه می شود و تا حد امکان باید از قرار گرفتن در چنین شرایطی دور باشد.

سیستم‌های UPS با باتری به شما این امکان را می‌دهند که سیستم‌های خود را تا زمانی که شبکه برق اولیه قدرت را در دست بگیرد، روشن نگه دارید. با این حال، یو پی اس دارای محدودیت هایی است، یعنی به انرژی ذخیره شده در باتری متکی است. باتری ها زمان کار و عمر محدودی داشته و پس از آن باید تعویض شوند.

با کمک عیب یابی داخلی و تکنسین های آموزش دیده، برخی تعمیرات پیشگیرانه و تعویض باتری امکان پذیر است. یک یو پی اس یک سرمایه گذاری عالی برای هر سیستم حیاتی است.

وظیفه اصلی باتری یو پی اس ذخیره نیرو و تبدیل انرژی شیمیایی به انرژی الکتریکی قابل استفاده است. UPS با قطع نوسانات خطرناک شبکه AC از سیستم، قابلیت اطمینان سیستم را افزایش می دهد. بنابراین، در یک سیستم با مدیریت خوب، سیستم کاربر همیشه برق AC تمیز و پایدار می‌گیرد.

هنگامی که اثراتی مانند برق نا متناوب وجود داشته باشد، UPS این نوسانات را جذب می کند و برق AC تمیزی را به سیستم ارائه می دهد. از این نظر، یو پی اس چیزی بیش از پشتیبان گیری انجام می دهد.

در حالی که مدارهای الکترونیکی در UPS نقش مهمی ایفا می کنند و باید بسیار قابل اعتماد باشند، باتری یو پی اس 65 آمپر همیشه اولویت دارد. جدای از قابل اعتماد بودن، همیشه سالم بودن و ارائه زمان اجرای خوب، باید برای مدت طولانی دوام داشته باشد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز