خبرگزاری کار ایران

فراخوان هفتمین دوسالانه ملی خوش‌نویسی ایران منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۳۷۹۹

فراخوان هفتمین دوسالانه ملی خوش‌نویسی ایران در چهار گرایش نستعلیق، شکسته‌نستعلیق، ثلث و نسخ، منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، فراخوان هفتمین دوسالانه ملی خوش‌نویسی ایران منتشر شد.

آخرین مهلت ارسال فایل آثار به سایت دوسالانه 10 آذر ماه 1402 است؛ تاریخ افتتاحیه هم پنجشنبه /14 دی ماه 1402 / همزمان با ولادت حضرت فاطمه (س) خواهد بود.

بخش مسابقه با موضوع آزاد یادبود استاد علاءالدین تبریزی؛ نمایشگاه و فروش آثار (شامل آثار استادان و آثار راه‌یافته به نمایشگاه (و نشست‌ها و کارگاه‌های تخصصی از بخش‌های این دوسالانه است.

موضوعات بخش مسابقه شامل آیات، روایات و احادیث؛ اشعار و متون فاخر ادبیات فارسی؛ مفاخر و موضوعات مرتبط با هویت ملی، امید آفرینی، پیشرفت، آینده است.

شورای سیاست‌گذاری هفتمین دوسالانه خوشنویسی بنا دارد به‌منظور ارتقاء سطح کیفی آثار شرکت داده شده در دوسالانه، نسبت به گزینش تخصصی توسط داوران و ایجاد محدودیت در تعداد آثار راه‌یافته به نمایشگاه اقدام کند.

شرکت در دوسالانه (یادبود استاد علاء الدین تبریزی) برای همه هنرمندان (آقایان و بانوان) آزاد و به‌معنای پذیرش ضوابط فراخوان و رأی هیئت‌های انتخاب و داوران است.

دوسالانه در دو مرحله غیرحضوری و حضوری برگزار و داوری آثار بر پایه معدل آثار حضوری و غیرحضوری انجام خواهد شد.

در بخش حضوری و غیرحضوری، به‌کارگیری رنگ مرکب، رنگ و جنس کاغذ، اندازه دانگ قلم و نوع اثر ارسالی به دلخواه هنرمندان، آزاد است.

هر هنرمند تنها مجاز به ارسال یک اثر در هر گرایش و قالب خواهد بود.

آثار ارسالی باید در سال‌های 1402-1400 آفریده شده باشند.

آثار ارسالی نباید در هیچ‌یک از مسابقات و جشنواره‌های کشور حاِئز رتبه شده باشند.

هنرمندان در مرحله نخست باید تصویر اثر خود را به‌صورت فایل با کیفیت و با فرمت jpg با حجم 1 تا 3 مگابایت به نشانی www.bici.ir ارسال کنند. ( در این مرحله از ارسال اصل اثر خودداری شود).

تمامی آثار راه‌یافته به نمایشگاه در بخش حضوری شرکت داده خواهند شد. (اجرای حضوری در مراکز استان‌ها با حضور نماینده انجمن خوشنویسان ایران و نماینده ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها برگزار خواهد شد).

تبصره الف: اصل آثار راه‌یافته به دوسالانه (بخش غیرحضوری) باید توسط هنرمند به دبیرخانه تحویل و یا توسط پست ارسال شود.

تبصره ب: نحوه برگزاری بخش حضوری متعاقبا از سوی دبیرخانه به راه‌یافتگان این مرحله اعلام خواهد شد.

در اجرای حضوری باید رنگ مرکب، رنگ و جنس کاغذ، اندازه دانگ قلم و نوع اثر اجرا شده دقیقاً منطبق با اثر ارسالی باشد.

اندازه اصل آثار ارسالی با احتساب پاسپارتو باید 50×35 ، 70×50 یا 70×100 و بدون قاب باشد.

هنرمندانی که آثار خود را به‌صورت حضوری و با قاب تحویل دبیرخانه می‌دهند، حداکثر طول اثر نباید بیشتر از 150 سانتی‌متر باشد.

هنرمندان برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام می‌توانند به https://ghazvin.farhang.gov.ir/fa/news/715717 مراجعه کرده و یا با دفتر انجمن خوشنویسان قزون به شماره 33370188-028 تماس بگیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز