خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت فولاد خرمدشت:

رفع تعهدات ارزی از چالش‌های پیش روی صادرکنندگان در قزوین است

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۲۷۲۵

مدیرعامل شرکت فولاد خرمدشت تاکستان گفت: وقتی کارت بازرگان به خاطر عدم رفع تعهدات ارزی تعلیق می‌شود، امکان صادرات و واردات از فعال اقتصادی گرفته می‌شود در حالی که برای تولید به واردات نیاز داریم و همین باعث شده برخی در این حوزه با چالش مواجه شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان، عصر امروز با حضور مسئولین و صاحبان صنایع در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد.

مجید سعیدیان در این مراسم گفت: صادراتی داریم که با تحریم روبه‌رو است؛ در این شرایط جذب مشتری، جابه‌جایی پول و رفع تعهد ارزی از مشکلات ما است.

مدیرعامل شرکت فولاد خرمدشت ادامه داد: نیاز داریم اصحاب رسانه به‌صورت تخصصی به صنعت استان بپردازند، چرا که در استان صنایع مختلفی فعال هستند.

این مسئول ادامه داد: آمار گمرک استان در سال جاری نسبت به سال گذشته کاهش داشته است که تحریم و خودتحریمی در آن اثرگذار است؛ شاهد این هستیم که مصوبه و بخش‌نامه‌هایی صادر می‌شود که یک تا دو هفته دوام دارد و این موضوع صادرکننده را با مشکل مواجه می‌کند.

وی عنوان کرد: امیدواری صدای صادرکنندگان در بخش ملی شنیده شود و برای رفع مشکلات اقدام شود.

این صادر کننده استان اظهار کرد: باتوجه به مصوبات خلق‌الساعه، برخی خواسته و ناخواسته با نیت وضو گرفته و مقابل صنعت ایستاده‌اند، ما به همدلی و دلگرمی نیاز داریم.

گفتنی است در پایان این مراسم از ۳۷ صادر کننده برتر استان قزوین در سال ۱۴۰۱ تجلیل به عمل آمد که سه تن از آنها چهره‌های ملی بودند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز