خبرگزاری کار ایران

از سال گذشته تاکنون؛

43 سازمان مردم نهاد در قزوین مجوز فعالیت گرفتند

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۹۳۵۲

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: روند ثبت و صدور پروانه فعالیت تشکل‌ها از سرعت مناسبی برخوردار است، به نحوی که از ابتدای سال گذشته تاکنون تعداد ۴۳ مجوز فعالیت تشکل‌های مردم نهاد صادر شده و با درخواست تعداد ۱۱۲ سمن موافقت اولیه به‌عمل آمده است.

به گزارش ایلنا، محمد خورشیدی گفت: با توجه به رویکرد مردمی‌سازی دولت سیزدهم، در برنامه‌ریزی صورت گرفته و با همکاری دستگاه‌های تخصصی و نظارتی استان، بسیاری از شاخص‌های حوزه‌ سازمان‌های مردم نهاد ارتقاء یافته‌ و در برخی از شاخص‌ها نیز با جهش قابل توجهی روبه‌رو بودیم.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین تصریح کرد: فرآیند تشکیل جلسات برای رسیدگی به درخواست تشکل‌ها هم اکنون در مدت ۱۵ روز انجام می‌شود این در حالی است که حداقل زمان در دولت‌های قبل ۵۰ روز در نظر گرفته می‌شد.

دبیر شورای توسعه و حمایت از تشکل‌های مردم نهاد اتسان قزوین با اشاره به اقدامات حمایتی صورت گرفته، خاطرنشان کرد: در زمینه برگزاری همایش‌ها، دوره‌های آموزشی، نشست‌های تخصصی و شرکت در برنامه‌های سمن‌ها نیز فعالیت‌های بسیار خوبی صورت گرفته است.

وی عنوان کرد: تلاش ما این است که دوره‌های آموزشی تشکل‌ها بر مبنای موضوع مسئله‌شناسی و حل مسئله باشد، در این راستا، سال گذشته رویداد "همراه" با حضور ۲۵۰ نفر از سمن‌ها و مجموعه‌های مردمی برگزار شد، هم‌چنین تا پایان سال جاری نیز دوره‌های آموزشی دیگری برگزار می‌شود.

خورشیدی با اشاره به موضوع نظارت بر تشکل‌های مردم نهاد، یادآور شد: با همکاری دستگاه‌های تخصصی، نظارت عمومی بر سازمان‌های مردم نهاد از اسفندماه سال گذشته آغاز شده است، تقاضای ما این است که تشکل‌ها نهایت همکاری را با نمایندگان دستگاه‌ها داشته باشند، همچنین شورای نظارت بر تشکل‌های مردم نهاد از ابتدای سال جاری با حضور دستگاه‌های نظارتی متولی تشکیل و در این زمینه مصوبات خوبی اخذ شده است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین اظهار کرد: در راستای اجرای بخشی از این مصوبات، پروانه فعالیت ۶ تشکل مردم نهاد که بیش از ۱۰ سال هیچگونه فعالیتی نداشته‌اند باطل شد.

وی تاکید کرد: برای پیشرفت در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی نیازمند ورود فعالان و سازمان‌های مردم نهاد هستیم، اقدامات اساسی خوبی برای ارتقاء نقش تشکل‌ها صورت گرفته اما نباید به این میزان راضی باشیم و در آینده برنامه های بیشتر و با کیفیت‌تری انجام خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز