خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در قزوین:

ریشه‌ها و مبانی مقاومت اسلامی باید برای مردم تبیین شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۸۴۳۳

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: ریشه‌ها و مبانی مقاومت اسلامی باید برای مردم تبیین شود، اگر بخواهیم عرصه مقاومت اسلامی را تصویر کنیم و نیرو برای آن عرصه تربیت کنیم، باید از این مرحله آغاز کرد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان قزوین، جلسه شورای سیاست‌گذاری چهارمین رویداد بین‌المللی و اولین همایش ملی مقاومت و جهان آینده در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در این جلسه گفت: براساس آیه‌های قرآن رسالت پیامبر (ص) مربوط به همه جهان در همه زمان‌ها و مکان‌ها بوده، این‌ها به معنای ادبیات مقاومت است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: براساس آیه 75 سوره نساء خداوند به همه افراد می‌گوید چرا در راه خدا با ستمکاران نمی‌جنگید، یعنی یک نوع توبیخ در این آیه هست، این‌ها ادبیات مقاومت است، این‌ها یک تکلیف واجب بر عهده همه ما است.

امام جمعه قزوین یادآور شد: براساس آیه 82 سوره مائده خداوند از ما می‌خواهد قطب‌مان مشخص باشد، دو قطبی‌های اصلاح‌طلب و اصولگرا یا سنی و شیعه یا گویش‌های مختلف مردود هستند؛ تنها دو قطبی مورد تأیید دو قطبی بین مستکبران و مستضعفان است و یهودیان هم جزو قطب مستکبران‌اند و خداوند هم طرفدار مستضعفین است.

وی بیان کرد: خداوند می‌فرماید کافران اراده کرده‌اند نور خدا خاموش شود، دین دیده نشود و نگذارند صدای دین به گوش کسی برسد اما اراده خدا این است که نور خود را کامل کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اظهار کرد: در ادبیات مقاومت اسلامی، امام (ره) به جای شعار دادن و کلی‌گویی کردن راجع به آینده جهان و سرنوشت مسلمانان و مستضعفان، طرح اندیشه ولایت دینی را مطرح کردند، ولایت فقیه ثمره ولایت دینی است.

وی ادامه داد: بساط دین بر محور ولایت استوار است، آنقدر موضوع ولایت مهم است که طبق روایات اگر همه شب‌های سال نماز بخوانیم، همه روزهای سال را روزه بگیریم، همه مالمان را در راه خدا انفاق کنیم، همه ساله حج برویم اما ندانیم ولیّ ما کیست، ذره‌ای ثواب نزد خدا نداریم و از اهل ایمان هم به حساب نمی‌آییم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: رسالت اصلی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) نیز این معنا است که افراد را جذب کند؛ چطور می‌شود یک دانشگاه بین‌المللی باشد؛ این فرصت بزرگی است که خدا در اختیار شما قرار داده است، البته اگر با ادبیات مقاومت به آن نگریسته شود، بنابراین هر چه می‌توانیم هم‌افزایانه در این مسیر به میدان بیاییم.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: سه عنصر ایمان، تقوا و تسلیم مطرح شده است؛ همچنین باید هم‌افزایانه کار شود، ما باید امت باشیم و امام داشته باشیم.

وی بیان کرد: براساس آیه قرآن، تمام کار منافقین این است که امر به منکر و نهی از معروف می‌کنند، همان کاری که نوکران آمریکا و اسرائیل اکنون انجام می‌دهند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تأکید کرد: مؤمنین امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند، ما باید این جامعه ولایی و نظام امامتی را به‌عنوان ادبیات مقاومت اسلامی جا بیندازیم، هر کدام از این موارد تشکیل‌دهنده یک سامانه عظیم و یک منظومه جذاب از ادبیات مقاومت هستند که جا دارد آن‌ها را برای دانشجویان، اساتید و مردم جا بیندازیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز