خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر امور سیاسی قزوین خبر داد؛

۱۳٠ نفر در قزوین به علت نقص مدارک اعتراض خود را ثبت نکردند

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۷۱۵۳

مدیرکل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری قزوین گفت: با پیش ثبت نام ۷۳٠ نفر در استان قزوین در انتخابات مجلس تعداد ۲۷۶ نفر نقص مدرک داشتند که ۱۳٠ نفر اعتراض خود را ثبت نکردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، حامد فتوحی با اعلام این خبر گفت: ۶ دستگاه متولی از جمله وزارت علوم، وزارت بهداشت، دادگستری، فراجا، اداره ثبت‌احوال و وزارت خارجه به منظور بررسی تابعیت، متولی بررسی پرونده‌های متقاضیان هستند که پس از بررسی، مدارک ارسالی ۲۷۶ نفر در حوزه‌های مدرک تحصیلی، حکم قضایی و اختلاف در اطلاعات ثبت احوال دارای مشکل بود.

دبیر ستاد انتخابات استان بیان کرد: ۷۳٠  نفر در استان قزوین در مرحله پیش ‌ثبت‌نام انتخابات مجلس ثبت نام کردند که ۲۷۶ نفر نقص مدرک داشتند و یا از شرایط لازم برخوردار نبودند که این افراد باید در زمان اعلام شده اعتراض خود را ثبت می‌کردند که تنها ۱۴۶ نفر اعتراض خود را ثبت کردند و ۱۳۰ نفر به نتایج اعتراضی نداشتند و بر اساس قانون، دستگاه‌های متولی موظفند تا ساعت ۸ صبح روز ۲۶ مهر ماه پاسخ‌های خود را نسبت به اعتراض‌ها اعلام کنند.

وی خاطرنشان کرد: در نهایت افرادی می‌توانند برای ثبت‌نام قطعی که از ۲۷ مهر ماه آغاز می‌شود و تا ۳ آبان ادامه دارد، ثبت نام کنند که مدارک آن‌ها در مرحله پیش ‌ثبت‌نام مورد تایید قرار گرفته و کد رهگیری دریافت کرده باشند.

فتوحی در ادامه افزود: همه مراحل ثبت نام به صورت کاملاً الکترونیکی صورت می‌گیرد و نیازمند حضور افراد در حوزه‌های انتخابی قزوین، تاکستان و بوئین زهرا نیست.

وی یادآورشد: در استان قزوین ۱۹ حوزه فرعی و اصلی داریم که قزوین، تاکستان و بوئین زهرا سه حوزه اصلی در استان و ۱۶ حوزه دیگر فرعی هستند. 

مدیرکل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری قزوین با اشاره به فرایندهای انتخابات هم گفت: تشکیل هیئت‌های اجرایی از ۱۳ مهر ماه آغاز شده و حوزه‌های انتخابی بر اساس قانون باید معتمدین را تا حداکثر ۳٠ نفر معرفی می‌کردند که در استان قزوین زودتر از پایان مهلت مقرر قانونی هیئت‌های اجرایی در همه حوزه‌ها تشکیل و اعلام شده است.

فتوحی افزود: علاوه بر اعضای حقوقی شامل فرماندار، بخشدار، نماینده حقوقی رئیس کل دادگستری استان، رئیس یا نماینده اداره ثبت احوال همچنین هشت نفر عضو اصلی معتمدین و ۵ نفر عضو علی البدل در همه حوزه‌ها مشخص شده‌اند.

وی بیان کرد: در حوزه قزوین، البرز و آبیک ۷۲  نفر به عنوان معتمد اصلی، ۲۷ نفر به عنوان عضو حقوقی و ۴۵ نفر به عنوان عضو علی‌البدل انتخاب شدند؛ در حوره انتخابیه تاکستان ۳۲ نفر عضو اصلی، ۱۲ عضو حقوقی و ۲٠ نفر علی البدل و در حوزه  بویین زهرا و آوج نیز ۴۸ نفر معتمد اصلی، ۱۸ نفر عضو حقوقی و ۳۰ نفر به عنوان عضو علی‌البدل انتخاب شده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز