خبرگزاری کار ایران

معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست:

قزوین استانی پیشگام مسائل اجتماعی محیط زیستی‌ست

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۳۰۲

قزوین استانی پیشگام و پیشتاز در پرداختن به مسائل اجتماعی، علمی، بهداشتی و محیط زیستی است و تلاش دست اندرکاران برگزاری اجلاس مجمع جهانی شهر اسلامی قابل تقدیر است.

ایلنا: معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: قزوین استانی پیشگام و پیشتاز در پرداختن به مسائل اجتماعی، علمی، بهداشتی و محیط زیستی است و تلاش دست اندرکاران برگزاری اجلاس مجمع جهانی شهر اسلامی قابل تقدیر است.

به گزارش ایلنا از قزوین؛ معصومه ابتکار در آیین امضای تفاهم نامه همکاری مجمع جهانی شهر اسلامی با سازمان حفاظت محیط زیست افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در راستای داشتن شهرهای با شاخص‌های اسلامی کم کار شده است و شهر‌های ایران از هنر و معماری و معنویت و اخلاق اسلامی فاصله دارد و برای رسیدن به شهر قابل زیست با معیار‌های اسلامی و ارزشی باید تلاش جدی به خرج داد.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: باید تجربیات گذشته شهرسازی را مورد نقد و بررسی قرارگیرد و به سمت ایجاد شهرهایی با جلوه‌های هنر و معنویات و الهام بخش برویم.

وی گفت: شهرطیب باید شاخص والگوی شهر سالم که دارای آب سالم، خاک سالم و هوای سالم و قابل زیست باشد و در فرهنگ ایران و اسلامی ما همواره براین موضع تاکید جدی شده است.

ابتکار بحثمساجد سازگار با محیط زیست را قابل پیگیری دانست و گفت: مساجد سازگار با محیط زیست دارای شاخص‌های زیست محیطی پاک و الگوی مصرف انرژِی، آب، بازیافت و پسماند است و باید به گونه‌ای باشد که عناصر طبیعت در مسجد زنده و پایدار باشد.

معاون رییس جمهور مسجد را کانون آشتی انسان با محیط زیست و طبیعت توصیف کرد و گفت: مساجد باید الگوی زیبا و جذاب برای نسل جوان و دارای شاخص‌های هنر اسلامی ایران و معنوی باشد.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست ابراز امیدواری کرد تحولاتی که به عنوان شهر اسلامی در قزوین رخ خواهد داد الگویی برای سایر شهرهای ایران، علی الخصوص شهرهای بزرگ و همچنین برای سایر کشورهای مسلمان و اسلامی در جهان باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز