خبرگزاری کار ایران

در نیمه نخست سال جاری؛

حوادث کارگری منجر به فوت در قزوین ۲۵ درصد کاهش یافت

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۱۷۵۹

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: در نیمه نخست امسال حوادث کاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد کاهش داشته و این کاهش در حوادث منجر به فوت در استان هم ۲۵ درصد بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، عین‌الله کشاورز ترک با اشاره به اهمیت آموزش در ارتقای ایمنی کار گفت: با برگزاری بیش از 30 هزار نفر ساعت دوره آموزشی برای کارگران، کارفرمایان و پیمانکاران تلاش کردیم فرهنگ ایمنی در کارگاه‌های استان قزوین را ارتقاء دهیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین عنوان کرد: هدف اصلی ما پیشگیری از حوادث شغلی و ارتقاء سطح ایمنی کارگاه‌ها است و در این راستت کارفرمایان و کارگران همراهی لازم را دارند.

وی بیان کرد: در استان قزوین ۶۰ هزار کارگاه مشمول قانون کار است که ۱۷۰ هزار کارگر در آن‌ها مشغول به کار هستند.

این مسئول ادامه داد: درحال حاضر تعداد بازرسان کار اجرایی در استان صرفا ۱۵ نفر هستند که نسبت به تعداد واحدها و کارگران استان با چالش کمبود نیروی انسانی و بازرس کار مواجه هستیم.

کشاورز ترک خاطرنشان کرد: باتوجه به تعداد کم بازرس کار سعی شده از ظرفیت شرکای اجتماعی کار و کمیته‌های حفاظت فنی برای ارتقاء فرهنگ ایمنی در استان استفاده کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز