خبرگزاری کار ایران

معاون آموزش و پرورش استان:

14 میلیارد برای تجهیز هنرستان‌های قزوین هزینه شده است

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۱۶۰۳

معاون متوسطه آموزش و پرورش استان قزوین گفت: برای تجهیزات هنرستان‌ها، تاکنون بیش از ۱۲ میلیارد تومان وسایل و ادوات مورد نیاز کارگاه‌های هنرستان‌ها خریداری شده و بیش از 2 میلیارد تومان اعتبار به حساب هنرستان‌ها برای تامین اقلام ضروری واریز شده است.

به گزارش ایلنا، ساسان شهری با اشاره به فعالیت ۱۱۴ هنرستان در سطح استان اظهار کرد: در حال حاضر در شهر جدید مهرگان، شهر محمدیه، الوند، محمود آباد، شهرک ناصر آباد، تاکستان، آبیک و همچنین منطقه پونک و راه آهن قزوین نیاز به احداث واحد آموزشی دخترانه و پسرانه وجود دارد.

معاون متوسطه آموزش و پرورش استان قزوین عنوان کرد: با توجه به تغییرات تکنولوژی و تجهیزات بازار کار ضروری است که وسایل و دستگاه‌های جدید و مدرن تهیه و خریداری شود تا آموزش هنرجویان هنرستان‌ها متناسب با نیازهای بازار کار باشد و با فراگیری مهارت‌های جدید بتوانند اشتغال‌زایی و کارآفرینی داشته باشند.

این مسئول خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر تمایل به تحصیل در هنرستان‌ها افزایش یافته، به گونه‌ای که افزایش رشته‌ها و افزایش آمار کلاس‌ها، پاسخگوی نیاز متقاضیان تحصیل در هنرستان‌ها نبوده است؛ از طرفی افزایش مدت تحصیل در هنرستان‌ها از 2 سال به 3 سال مشکلات سخت‌افزارهای آموزشی را افزایش داده است‌.

وی درباره افزایش رغبت دانش‌آموزان برای ادامه تحصیل در هنرستان‌ها گفت: تنوع رشته‌های مهارتی، افزایش مهارت، کارآفرینی، موفقیت هنرجویان استان در المپیادها و جشنواره‌ها و قبولی در مراکز آموزش عالی و افزایش کیفیت آموزشی از مهمترین عوامل گرایش به تحصیل در هنرستان‌ها بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز