خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا عنوان شد؛

قزوین برای کسب عنوان پایتخت کتاب با 12 شهر کشور رقابت می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۰۷۴۴

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین گفت: امسال برای اولین بار شهر قزوین به همراه 12 شهر دیگر کشور نامزد شهر دوست‌دار کتاب شده که در داوری نهایی برای رسیدن به پایتخت کتاب ایران بررسی می‌شود.

فاطمه محمدبیگی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین با اشاره به شهر دوست‌دار کودک گفت: بررسی‌ها برای انتخاب شهر توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام خواهد گرفت و امیدواریم با اعلام نتایج قزوین هم به عنوان دوست‌دار کتاب معرفی شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین با اشاره به شاخص‌های بررسی عنوان کرد: خدمات‌دهی به تمام اقشار مردم، بهره‌مندی از ظرفیت خیرین، رسانه‌ها و سازمان‌های مختلف و تمرکز به فعالیت‌های کتاب‌محور در سطح شهر ازجمله شاخص‌هایی است که برای تعیین شهر دوست‌دار کتاب بررسی می‌شود.

این مسئول بیان کرد: در حال حاضر در سطح کتاب‌خانه‌های عمومی فعالیت‌های کتاب محور انجام می‌شود و انواع کارگاه‌ها و نشست‌ها برای توانمندسازی برگزار می‌شود.

وی تاکید کرد: انتخاب به عنوان شهر دوست‌دار کتاب نیازمند هم‌افزایی همه دستگاه‌های متولی است، باید نمود کتاب را در سطح شهر ببینیم.

محمدبیگی گفت: نباید به کتاب به‌عنوان ویترین نمایشی نگاه کرد؛ بلکه لازم است کتاب وارد زندگی شهروندان شده و در جلسات و تصمیم‌گیری‌ها از آن استفاده شود تا بتوانیم قزوین را ازطریق کتاب معرفی کنیم.

وی اظهار کرد: قزوین ظرفیت تبدیل شدن به شهر دوست‌دار کتاب را دارد، نویسندگان توانمند و آثار ارزشمند چاپ شده داریم، زیرساخت‌های فرهنگی هم فراهم است و باید تقویت شود.

این مسئول یادآور شد: در سال‌های گذشته پایتخت کتاب ایران مطرح بود اما برای امسال عنوان شهر دوست‌دار کتاب از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انتخاب شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز