خبرگزاری کار ایران

رئیس گروه استعدادهای درخشان دانشگاه امام خمینی(ره):

26 نفر برای مرحله نهایی بورسیه صنعتی در قزوین رقابت می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۹۴۷۳

رئیس گروه استعدادهای درخشان دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین گفت: از 40 داوطلب بورسیه صنعتی در قزوین ۲۶ نفر به مرحله مصاحبه راه پیدا کردند که پذیرفته شدگان نهایی در دو واحد صنعتی استان مشغول به کار خواهند شد.

به گزارش ایلنا، زهرا اسماعیلی، گفت: کنکور سراسری بورسیه صنعتی درسال جاری برای اولین بار به طور آزمایشی در سراسر کشور برگزار شد و در این طرح بنا شده تا متقاضیان نخبه کنکور سراسری جذب شرکت‌های صنعتی شده و در بخش‌های اقتصادی شرکت مشغول کار شوند.

رئیس گروه استعدادهای درخشان دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین ادامه داد: به همین منظور دانشگاه امام نیز در سال جاری با شرکت‎‌های متعددی وارد مذاکره شد و در نهایت، این مذاکرات با دو شرکت فعال استان از جمله شرکت هفت الماس و نوآورصنعت به ثمر نشست و بنا شد تا ۱۱ سهمیه بورسیه صنعتی برای دانشگاه به تفکیک 5 نفر در رشته مهندسی مکانیک و 6 نفر مهندسی برق تعریف شود.

وی بیان کرد: از سوی دیگر دانشجویان نخبه‌ای که 3 الی 4 ترم در دانشگاه مشغول تحصیل بوده و وضعیت آموزشی خوبی دارند کاندیدای استفاده از بورسیه صنعت شده و به صنایعی که اعلام آمادگی کردند معرفی می‌شوند.

اسماعیلی بیان کرد: دانشجویان پس از معرفی به صنایع، جذب صنعت شده و بورسیه می‌شوند و درادامه نیز از طریق بنیاد نخبگان و شرکت در دوران تحصیل حمایت مالی شده و برای آن‌ها دوره‌های مهارتی برگزار می‌شود.

وی گفت: در پی جذب دانشجویان نخبه، دانشجویان متعهد می‌شوند در زمان تعین شده بورسیه، در شرکت مشغول کار شوند و درصورت رضایت شرکت به عنوان نیروی دائم استخدام شوند و دانشجویانی که جذب شرکت نشدند می‌توانند از دوره مهارتی خود به عنوان سابقه کاری استفاده کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز