خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قزوین:

برنامه‌های هفته فرهنگی قزوین از 26 شهریور آغاز می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۳۱۴۷

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین گفت: رای هفته فرهنگی قزوین در سال جاری 40 عنوان برنامه فرهنگی و هنری تدارک دیده شده که از 26 تا 31 شهریور در سطح شهر و محلات و نواحی شهری به صورت ثابت و سیار اجرا می‌شود.

به گزارش ایلنا، حسین برجی با اشاره به برنامه‌های متنوع و متعدد سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری در روز قزوین گفت: این برنامه‌ها با تاکید شهردار و همراهی کمیسیون فرهنگی شورا با محور تبیینی در حوزه هویت شهری تدارک دیده شده که قابلیت اجرا دارد اما چون مناسبت روز قزوین با ایام اربعین و دهه دوم صفر مقارن شد تصمیم گرفته‌ شد کلیت برنامه‌های هفته فرهنگی قزوین که ماهیت جشنواره‌ای دارد از ۲۶ شهریور آغاز شود و تا ۳۱ شهریور ادامه پیدا کند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین اضافه کرد: در این راستا فضاسازی شهری و محیطی در این ایام در سازه‌های بیلبرد، تیربرد، فیکسچر و عرشه‌های پل‌ها در سطح شهر به تبلیغات محیطی منقوش به آثار خوشنویسی خوشنویسان بنام قزوین و با حال و هوای اربعین اجرا و اکران شده که مردم شاهد آن هستند.

وی گفت: در ادامه این هفته چند برنامه در خصوص هویت شهر قزوین به ویژه تئاتر مفهومی درباره اربعین حسینی و حضرت سید الشهداء تدارک دیده شده که برای شهروندان اجرا می‌شود.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین بیان کرد: آیین و جشن‌های مرتبط با هفته قزوین، اجرای تئاتر خیابانی با موضوعات اجتماعی، مانور شهروندی با رویکرد ترافیکی، طرح هر محله یک سینما، دیدار با مفاخر، راه‌اندازی ایستگاه خوشنویسی در محلات در راستای صیانت از هویت فرهنگی در هفته قزوین برگزار می‌شود.

برجی افزود: همچنین مسابقه بزرگ خوشنویسی با خط خودکاری، تولید و پخش تیزر، کلیپ و نماهنگ در هر روز بنام یک شخصیت و فرهیخته از جمله شهیدان بابایی، لشکری، رجایی، ابوترابی و دو شخصیت تاریخی بنام‌های میرعماد و عبید زاکانی و کلیپ معرفی شهر قزوین، نقالی 7 شخصیت شاخص شهر، جشن بزرگان و جهاندیدگان (سالمندان)، برنامه رصد آسمان با نام "به وقت آسمان" و برگزاری کارگاه زنده (ورک شاپ) هنرمندان در صیانت از باغستان سنتی در بوستان ملاخلیلا از دیگر برنامه‌های هفته فرهنگی قزوین است.

برجی گفت: در این ایام درصددیم بازدید از آثار تاریخی در اختیار شهرداری برای شهروندان با نیم بها و یا رایگان صورت گیرد و در کنار آن یک المپیاد و جشنواره بزرگ بازی و ورزش در 10  محله شهری نیز اجرا می‌شود که امیدواریم مورد توجه و استقبال قرار گیرد.

وی اظهار کرد: همه محلات کم برخوردار و منفصل شهری درگیر جشنواره روز قزوین خواهند بود و این امکانات فرهنگی به صورت متوازن و عادلانه در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت تا شاهد نشاط و شادابی در همه مناطق شهری در هفته فرهنگی قزوین باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز