خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان قزوین:

59 درصد جمعیت قزوین سالمند و میانسال هستند

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۰۲۳۶

رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان قزوین گفت: در حال حاضر براساس سرشماری سال ۹۵ حدود ۱۲ درصد جمعیت شهر قزوین سالمند و ۴۷ درصد میانسال هستند.

به گزارش ایلنا، علیرضا مهرعلیان با حضور در جلسه کمیسیون فرهنگی شورای شهر گفت: با توجه به سیاست‌های غلط تنظیم خانواده که در گذشته اعمال شد شاهد افزایش جمعیت سالمندی و کاهش فرزندآوری هستیم .

رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان قزوین با بیان اینکه هزینه کرد در حوزه فرزندآوری، سرمایه‌گذاری برای آینده کشور است، خاطر نشان کرد: برنامه‌ریزی برای افزایش جمعیت و ورود جدی سازمان‌ها در این حوزه ضروری است و فضاسازی و تبلیغات در حوزه جمعیت یکی از انتظارات حوزه بهداشت از شورا و شهرداری‌ها است.

این مسئول همچنین نقش اقتصاد در حوزه فرزندآوری را ۳۰ درصد اعلام کرد و گفت: باید در این حوزه تعییر نگرش و فرهنگ‌سازی عمیقی صورت گیرد.

در ادامه اعضای شورا نیز در سخنانی به بیان نقطه نظرات خود از جمله توجه به موضوعات معیشتی، اقتصادی و مسکن در حوزه فرزندآوری، حمایت از مادران باردار شاغل، توجه به تغذیه سالم و کاهش سن ازدواج، انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان دانشگاه علوم پزشکی، شورا و شهرداری قزوین اشاره کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز