خبرگزاری کار ایران

چرا شارژ باتری ماشین در صورت عدم استفاده بعد از چند روز از بین می رود؟

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۸۵۶۴

اگر هر زمان که برای چند روز بدون رانندگی با ماشین خود می روید، متوجه می شوید که شارژ باتری آن تمام شده است، چند چیز وجود دارد که می تواند باعث این مشکل شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، برخی از مشکلات ممکن است ناشی از ضعیف بودن باتری باشد، در حالی که برخی دیگر ممکن است منجر به مرگ باتری شما شود. دلایلی که چرا باتری ماشین شما پس از چند روز نشستن از بین می رود، عبارتند از:

اتصالات باتری خورده یا شل شده - اتصالات شل شده باتری یا سیم های خورده شده می تواند از شارژ کافی باتری شما جلوگیری کند. وقتی اتصالات باتری سوزوکی شما در جای خود نباشد، در هنگام رانندگی آنطور که باید شارژ نمی شود.

روشن گذاشتن گنبد یا چراغ های جلو باتری شما را خالی می کند. حتی نورهای کم نور داخلی نیز برای تخلیه باتری کافی است و شما را در صبح سرگردان می کند. گاهی اوقات دلیل روشن ماندن این چراغ ها می تواند نقص در سیستم شما باشد.

باتری ضعیف ممکن است برای مدت طولانی شارژ نگه ندارد. اگر متوجه شدید که تخلیه های کوچکی مانند عملکرد حافظه در رادیو ماشین شما باتری شما را خالی می کند، ضعیف است.

هوای نامساعد (چه سرد یا گرم) باعث از بین رفتن باتری ضعیف می شود. آب و هوای شدید همچنین سایر مشکلات اساسی که در ماشین شما وجود داشت را بزرگ می کند. تخلیه انگلی در ماشین شما می تواند باتری شما را از بین ببرد.  

مشکلات سیستم شارژ - فرض کنید باتری شما هنگام رانندگی از بین می رود، این بدان معنی است که سیستم شارژ شما ممکن است مقصر باشد. سایر مشکلات سیستم شارژ عبارتند از تسمه های کشیده یا شل که از کارکرد دینام جلوگیری می کند.

5 نکته در مورد نحوه شارژ نگه داشتن باتری خودرو در صورت عدم استفاده

راه‌های زیادی برای اطمینان از اینکه باتری شما شارژ خود را حفظ می‌کند، حتی زمانی که قصد رانندگی با ماشین خود را برای مدتی ندارید، وجود دارد.

باتری 50 آمپر سوزوکی خود را بردارید .

اگر قصد دارید با ماشین خود برای مدت طولانی رانندگی نکنید، باید باتری را جدا کرده و خارج کنید. انجام این کار به حفظ آن و جلوگیری از تخلیه سریع آن کمک می کند. برای اطمینان از سالم ماندن آن، باید باتری خود را در محیطی خشک با دمای بین چهل تا شصت درجه نگهداری کنید.

خرید جعبه باتری را در نظر بگیرید تا اطمینان حاصل کنید که در هنگام نگهداری آن در شرایط مطلوب باقی می ماند. بعد از اینکه باتری ماشین خود را بیرون کشیدید، می تواند بین شش هفته تا شش ماه دوام بیاورد. در حالت ایده آل، اگر هنوز از باتری استفاده نمی کنید، باید قبل از گذشت سه ماه آن را شارژ کنید.

یک شارژر نگهدارنده باتری بگیرید .

اگر نمی خواهید دردسر خارج کردن باتری از ماشین خود نداشته باشید، می توانید از نگهدارنده باتری استفاده کنید. یک شارژر نگهدارنده انرژی کافی برای حفظ باتری شما را فراهم می کند و پس از شارژ کامل باتری شما خاموش می شود. سپس زمانی که شارژ باتری 60 آمپر سوزوکی شما به یک سطح معین کاهش یابد، دوباره فعال می شود. هنگام خرید یک نگهدارنده باتری، مطمئن شوید که به دنبال یکی با ولتاژ مشابه باتری ماشین خود هستید.

سیستم امنیتی را رها کنید.

اگر قصد دارید ماشین خود را در پارکینگ ایمن پارک کنید، می توانید سیستم امنیتی ماشین خود را جدا کنید. دزدگیر وسیله نقلیه شما همچنین تمایل دارد باتری ماشین شما را خالی کند و روشن ماندن آن باعث تخلیه سریع باتری می شود. اما اگر مجبورید دزدگیر را روشن بگذارید، باید چند دقیقه ماشین خود را مکررا برانید تا باتری را شارژ کنید.

ترمینال منفی باتری را جدا کنید .

رایانه‌ها، ساعت‌ها و هشدارهای امنیتی حتی پس از خاموش کردن باتری ماشین شما همچنان باتری 70 آمپر سوزوکی را خالی می‌کنند. این نوع تخلیه معمولاً به عنوان تخلیه انگلی یا تخلیه باتری کلیدی نامیده می شود و اگر ماشین خود را برای چندین هفته بدون رانندگی با آن پارک کنید، می تواند باتری ضعیف را از بین ببرد. با جدا کردن ترمینال منفی باتری، به این معنی است که در نهایت باتری را از زمین شاسی جدا می کنید. اما اگر ترمینال مثبت را جدا کنید، ممکن است به طور تصادفی لیز بخورد و به سایر قسمت های الکتریکی خودرو آسیب برساند.

خودروی خود را یک بار در هفته به مدت 30 دقیقه رانندگی کنید.

سیستم‌های الکتریکی خودروی شما باتری را به آرامی تخلیه می‌کنند، که در نهایت باعث می‌شود باتری آب کافی برای به حرکت درآوردن و راه‌اندازی وسیله نقلیه شما را نداشته باشد. ترجیحاً می‌توانید هر هفته سی دقیقه با ماشین خود رانندگی کنید که باتری شما را شارژ نگه می‌دارد. اگر به این شکل هر هفته رانندگی کنید، شارژ باتری خود را حفظ خواهید کرد، حتی زمانی که دیگر نیازهای الکتریکی ماشین شما را حفظ کند.

آماده سازی باتری 74 آمپر سوزوکی برای فصل سرما

باتری خود را تست یا تعویض کنید مهم است که باتری خود را برای فصل زمستان در پاییز آماده کنید. اگر در حال حاضر نشانه ای از مشکل باتری وجود داشته باشد، این احتمال وجود دارد که در طول زمستان شما را ناامید کند، به خصوص اگر باتری قدیمی تری دارید. منطقی است که اکنون باتری خود را تست یا تعویض کنید تا از دردسر خرابی برنامه ریزی نشده در زمستان جلوگیری کنید.

باتری و سیستم شارژ را بررسی کنید هوای سرد در طول پاییز برای باتری ها سخت است، بنابراین عاقلانه است که باتری و سیستم شارژ را بررسی کنید.

 اتصالات باتری را تمیز، محکم و بدون خوردگی نگه دارید. باتری ها همیشه قبل از خراب شدن علائم هشدار دهنده نمی دهند. توصیه می شود قبل از زمستان تست باتری انجام دهید. از یافتن خرده‌فروش ما برای یافتن مکان نزدیک خود برای تست باتری رایگان استفاده کنید.

اتصالات باتری را تمیز، محکم و بدون خوردگی نگه دارید در طول پاییز، دمای آب و هوا با گرمای زیاد غیرمنتظره، سیل و بارش برف اولیه غیرقابل پیش بینی است.

 آماده سازی باتری 100 آمپر سوزوکی برای موارد غیرمنتظره بهترین کاری است که می توانید انجام دهید. قبل از شروع فصل زمستان باتری خود را بررسی کنید. اتصالات باتری را تمیز، محکم و بدون خوردگی نگه دارید. همچنین هنگام کار با باتری، رعایت نکات ایمنی بسیار مهم است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز