خبرگزاری کار ایران

با حضور مسئولان صورت گرفت؛

آغاز به کار نخستین رویداد نمایشگاه مد و لباس در قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۰۰۷۸

نخستین رویداد نمایشگاه مد و لباس ایرانی شب گذشته با مشارکت ۶۰ طراح و تولید کننده کشوری طی آیینی با حضور جمعی از مسئولان و هنرمندان در سرای سعد السلطنه قزوین گشایش یافت.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین در این مراسم گفت: مسئله مد و لباس این روزها موضوعیت بیشتری یافته و ضرورت توجه به این مقوله بیش از گذشته بوجود آمده است.

عباس کاظمی اظهار کرد: پهنه رنگارنگ ایران اسلامی پر از استعدادهای درخشان در حوزه‌های گوناگون خصوصا حوزه طراحی لباس منطبق با فرهنگ ایرانی‌ها است که به جهت تنوع بسیار زیاد ظرفیت‌های عظیمی را در دل خود جای داده است.

این مسئول تصریح کرد: در حال حاضر این قابلیت به وجود آمده که بتوانیم با اتکا به این فرهنگ بسیاری از تولیدات خود در این حوزه را داخلی سازی کنیم.

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین تاکید کرد: طی این سالها هم دانش این کار و هم ظرفیت‌های تولیدی پوشاک افزایش یافته و در حوزه بازار هم اقدامات خوبی انجام شده است اما به نظر میرسد تلاش و سلیقه‌ای بیش از آنچه امروز شاهدش هستیم باید رقم بخورد.

وی خاطرنشان کرد: این رویداد می‌تواند در حوزه ارتقا دانش مد و لباس در حوزه گسترش تولید و سرمایه‌های جدید و هم در حوزه بازار اتفاقات مبارکی را رقم بزند.

کاظمی افزود: امیدوارم که در ادامه از همه ظرفیت‌های بومی حداکثر بهره و استفاده را برده و شاهد این باشیم که در حوزه لباس با توجه به هجومی که صورت گرفته و آسیب‌های فرهنگی اجتماعی عبور کرده و با این اقدامات بخشی از دغدغه مندی عموم بانوان مرتفع شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در این مراسم گفت: اولین نمایشگاه بزرگ مد و لباس با عنوان «زیبا و با وقار» برای دسترسی بانوان استان به پوشش اجتماعی باکیفیت و مناسب در قزوین برگزار شد.

محمد حسین فائزی با بیان اینکه طراحی و تولید لباس مناسب برای گروه‌های مختلف جامعه یکی از دغدغه‌های مسئولان و مردم است افزود: باید هنرمندان و طراحان لباس در این عرصه ورود کرده و کمک کنند این نیازها برطرف شود.

فائزی تصریح کرد: در این نمایشگاه؛ طراحی، کیفیت کالا و قیمت مورد نظر است و ملزوماتی همچون چادر، عبا، مانتو، حوزه کودک و پوشش سر در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است.

وی یاد آور شد: نمایشگاه مد و لباس در قزوین به مدت سه روز در سرای بهشتیان سعدالسلطنه قزوین دایر خواهد بود.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام شهاب مرادی پیرامون جایگاه زنان و دختران در جامعه سخنرانی کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز