خبرگزاری کار ایران

مشاور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان:

آثار نخسین رویداد بین المللی تئاتر صاحبدلان در قزوین روی صحنه رفت

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۹۰۳۱

مشاور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در امور هنری گفت: اجرای تئاترها و نشست‌های تخصصی نخستین رویداد بین المللی تئاتر صاحبدلان در استان قزوین آغاز شده و در طول برگزاری در شهرستان‌های مختلف استان اجرا خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، مهدی افشار در نشست خبری که پیش از ظهر امروز به مناسبت اولین دوره بین المللی جشنواره تئاتر صاحبدلان، در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد، گفت: جشنواره صاحبدلان یک رویداد غیررقابتی است و اولین دوره بین المللی آن در قزوین از دیروز آغاز شده و اختتامیه آن روز پنجشنبه برگزار می‌شود.

مشاور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در امور هنری ادامه داد: دیروز اولین پرده خوانی غدیر در آستانه مقدس امامزاده حسین(ع) و پس از آن نشست فعالان کشور عراق برگزار شد.

وی بیان کرد: اولین روز از کارگاه سه روزه در هم تنیدگی فرهنگ تئاتر به سرپرستی عبدالکریم عبود از کشور عراق هم روز گذشته برگزار شد.

این مسئول ادامه داد: نمایش‌های خیابانی و میدانی ساعت 17 هر روز در چهلستون، سعدالسلطنه و دولتخانه صفوی برگزار می‌شود و در سالن علامه رفیعی هم نمایش اجرا شد که مورد استقبال قرار گرفت؛ امروز هم در پیغمبریه اجرای پرده خوانی غدیر انجام می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: برای اولین بار رادیو تئاتر در فضای باز برگزار می‌شود و اجرای تعزیه هم خواهیم داشت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز