خبرگزاری کار ایران

استاندار قزوین:

قزوین برای همکاری اقتصادی با کوبا آمادگی دارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۲۰۸۴

استاندار قزوین گفت: اگر اراده‌ای از ناحیه سفارت کوبا وجود داشته باشد، استان قزوین به عنوان یکی از استان‌های اقتصادی ایران آمادگی همکاری‌های اقتصادی دارد.

به گزارش ایلنا، محمدمهدی اعلایی در دیدار با سفیر کوبا در جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: روابط سیاسی و فرهنگی خیلی خوبی بین دو کشور و ملت ایران و کوبا وجود دارد و ملت ایران با نگاه استکبار ستیزی ملت کوبا احساس قرابت زیادی دارد.

استاندار قزوین با بیان اینکه در گذشته هم همکاری‌های مشترک خوبی بین دو کشور اتفاق افتاده که واکسن کرونا یکی از این موارد بوده است، افزود: حجم ارتباطات اقتصادی بین ایران و کوبا متناسب با همبستگی‌ دو کشور نیست.

وی عنوان کرد: دشت قزوین به عنوان تولید کننده عمده مواد غذایی کشور و تأمین حدود پنج درصد از غذای کشور که با بهره‌وری بیشتر منابع آبی و سایر نهاده‌های کشاورزی بیشتر هم خواهد شد، می‌تواند به عنوان یکی از ظرفیت‌های قابل استفاده بین دو کشور باشد.

نماینده عالی دولت در استان قزوین با بیان اینکه قزوین در حوزه صنعت هم حجم قابل توجهی از کشور را در اختیار دارد، اضافه کرد: استان قزوین در برخی از حوزه‌های صنعتی در کشور رتبه نخست را دارد و در در برخی حوزه‌ها هم در سطح کشور حرف برای گفتن دارد و می‌تواند تعاملات خوبی را با کوبا داشته باشد.

وی با بیان اینکه استان قزوین در حوزه گردشگری ظرفیت‌های تاریخی و جغرافیایی متعددی را در اختیار دارد که می‌تواند مورد استقبال قرار گیرد، اظهار کرد: قزوین سال‌ها پایتخت ایران بوده است و بناهای تاریخی به جا مانده از آن دوره ظرفیت‌های خوب گردشگری را ایجاد کرده است که می‌تواند منجر به تعاملات خوبی بین دو کشور شود.

وی افزود: با توجه به پیشنهاد سفیر کوبا، قزوین آماده خواهرخواندگی با یکی از استان‌های کوبا است و دفتر وزارت خارجه در قزوین پیگیری‌های لازم برای اجرایی شدن این کار را انجام خواهد داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز