خبرگزاری کار ایران

پس از انقلاب؛

ظرفیت کتابخانه‌های استان قزوین ۱۴ برابر شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۹۳۸۰

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی قزوین از رشد ۱۴ برابری تعداد کتابخانه‌های استان بعد از انقلاب خبر داد و گفت: ۵۸ کتابخانه عمومی فعال در سطح استان وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، فاطمه محمدبیگی از رشد ۱۴ برابری تعداد کتابخانه‌های استان بعد از انقلاب خبر داد و گفت: ۵۸ کتابخانه عمومی فعال در سطح استان وجود دارد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی قزوین افزود: پیش از انقلاب اسلامی تنها در سه شهر قزوین، آبیک و تاکستان چهار کتابخانه فعال وجود داشت که با پیروزی انقلاب هم اکنون شاهد فعالیت ۵۸ کتابخانه دراقصی نقاط این استان هستیم.

وی ادامه داد: همچنین زیربنای کتابخانه‌های عمومی استان هفت برابر نسبت به پیش از انقلاب اسلامی توسعه داشته تا جایی که از سه هزار و ۷۳۵ مترمربع به ۲۸ هزار مترمربع زیربنا رسیده است.

به گفته محمدبیگی، تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی استان قزوین با رشد ۲۶ برابری، از ۲ هزار و ۲۰۰ عضو در قبل از انقلاب به ۵۷ هزار و ۳۴۹ عضو در حال حاضر افزایش یافته است.

این مسئول با تاکید بر اینکه کتابخانه‌های عمومی همواره در پیشرفت و توسعه فرهنگی جامعه نقش بسزایی دارند، تصریح کرد: هم اکنون قزوین به لحاظ سرانه مطالعه جزو سه استان برتر کشور محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: قبل از انقلاب اسلامی ۳۸ هزار نسخه کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان موجود بود که در حال حاضر این میزان به یک میلیون و ۵۳ هزار و ۹۳۲ نسخه افزایش یافته که بیانگر رشد ۲۷ برابری تعداد کتاب‌های موجود در کتابخانه‌های استان است.

محمدبیگی ادامه داد: همچنین در حوزه کتاب کودک، تعداد کتاب‌ها در این بخش با رشد ۲۹ برابری، از چهار هزار و ۴۰۰ جلد کتاب تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی به ۱۳۱ هزار و ۸۳ جلد کتاب افزایش پیدا کرده است.

مدیر کتابخانه‌های عمومی استان قزوین اضافه کرد: براساس بررسی‌های انجام شده تعداد کتابخانه‌ها استان نسبت به پیش از انقلاب اسلامی یک هزار و ۵۰۰ درصد، به لحاظ امور زیربنایی ۷۷۳ درصد، تعداد اعضا ۲ هزار و ۶۰۷ درصد، از نظر افزایش کتاب ۲ هزار و ۷۷۴ درصد و به لحاظ تعداد کتاب کودک ۲ هزار و ۹۷۹ درصد رشد را نشان می‌دهد.

استان قزوین دارای ۳۸ کتابخانه نهادی، ۲۰ کتابخانه مشارکتی و سه سالن مطالعه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز