خبرگزاری کار ایران

نماینده قزوین در مجلس خبرگان:

آیت الله شالی مبارزه را جزء وظایف لاینفک خود می‌دانست

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۸۵۹۴

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری گفت: آیت الله شالی طلبه پرور به معنای واقعی کلمه بود، مبارز و مجاهد بود و مبارزه را جزء وظایف لاینفک خود می‌دانست و پس از تحصیلات گسترده و بازگشت از نجف دست به اصلاحات بزرگ زد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، آیت الله علی اسلامی در مراسم رونمایی از کتاب یاران امام به روایت اسناد ساواک که صبح امروز در سالن آمفی تئاتر دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: آیت االله شالی از مصادیق بارز هدایت‌گری و تشخص در دین بود و از تعبد خاصی برخوردار بود.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: این عالم بزرگوار بعد از تحصیلات گسترده از نجف اشرف بازمی‌گردد، او صلاحیت علمی فتوا را داشت اما مقاصدی و بسیاری از سنگرهای مانع هدایت را دید و بنابراین دست به اصلاحات سنگین زد و ارتش آن زمان باتوجه به اقدامات این عالم، درباره او و جایگاهش در نجف استعلام می‌گیرد.

امام جمعه تاکستان ادامه داد: ارتش در زمان شاه حدود دو ماه تمام باغ‌های انگور شال را محاصره کرد و معلوم بود که هدف آن‌ها این عالم مجاهد و مبارز است، اما در همان زمان که از طرف ساواک ممنوع المنبر بود به تاکستان دعوت شده و برنامه‌های خود را در آنجا آغاز کرد.

وی عنوان کرد: به عنوان طلبه‌ای که شاگرد آیت الله شالی بودم و به عنوان یک فرد وظیفه دارم که از وزارت اطلاعات تشکر کنم، این سید بزرگوار یکی از چهره‌های بارز و شاخص استان است و مردم این خدمت به مبارزه و نهضت فراموش نخواهند کرد، این کتاب تاریخی است و در تاریخ می‌ماند.

انتهای پیام/
سید مصطفی جعفری
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز