خبرگزاری کار ایران

در استودیو ایلنا عنوان شد/ قسمت پایانی

سبک شمردن مسکن به ضرر همه خواهد بود+فیلم

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۵۶۶۰

مدیرعامل تعاونی مسکن نانوایان قزوین گفت: مسکن را باید جدی گرفت و مورد توجه قرار داد زیرا یکی از موارد مهم اداره امور کشور است و سبک شمردن آن به ضرر همه خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، رحیم هاشم‌پور با حضور در برنامه گفت‌وگو محور ضلع سوم با اشاره به مهم‌ترین موانع پیش روی تعاونی‌های مسکن گفت: در چند سال گذشته مشکلاتی داشتیم که با سختی رفع کردیم و توانستیم با موفقیت به این نقطه برسیم.

مدیرعامل تعاونی مسکن نانوایان قزوین ادامه داد: تعاونی‌های کشور تنها هستند و از طرف هیچ سازنده، تولید کننده و ارگانی هیچ حمایتی صورت نمی‌گیرد و وزارت تعاون هم از ما حمایت حقوقی دارد و فقط نظارت عالیه وجود دارد که این نظارت برای تعاونی‌ها کافی نیست و باید حمایت مالی شویم.

وی عنوان کرد: در مواردی مانند مالیات و ارزش افزوده و سایر موضوع‌ها، بین بخش خصوصی و تعاونگر تفاوتی نیست و هیأت مدیره تعاونی شدن سودی ندارد، اگر حمایت خوبی صورت گیرد این ظرفیت در تعاونی‌ها وجود دارد که بخش مسکن به طور کامل به بخش تعاون سپرده شود.

ساختار یک شهر نشانگر فرهنگ و اصالت آن است

این مسئول ادامه داد: شهر جدید هشتگرد تا زمانی که دست تعاونی‌ها بود ساخته شد و از زمانی که از تعاونی‌ها گرفته شد فقط خرید و فروش صورت می‌گیرد و مردم ناراضی هستند، در مهرگان هم به همین شکل است، مسکن با کیفیت پایین‌تر ساخته شد و بعد از آن رها شده و حتی برای نیازهای روزانه مستقل نیست و فقط سرپناهی ساختیم و خدماتی برآورده نکردیم.

هاشم‌پور با تاکید بر اینکه مسکن پایه و اساس یک حاکمیت است، گفت: اگر بخواهیم یک جایی را خوب تعریف کنیم از شهر، خیابان، بدنه‌های شهری و دسترسی‌ها صحبت می‌کنیم و ساختار یک شهر نشانگر توانمند بودن در فرهنگ و اصالت آن شهر است.

وی ادامه داد: مسکن را از نظر کمی و کیفی  نمی‌توان نادیده گرفت، مسکن مهر از نظر کیفیت قابل قبول نیست و از نظر کمی هم به دلیل عدم کیفیت مردم تمایلی به حضور و زندگی در آن ندارند.

صرف واگذاری زمین بدون زیرساخت دردی از مشکل مسکن دوا نمی‌کند

مدیرعامل تعاونی مسکن نانوایان قزوین اظهار کرد: پروژه‌های مسکن می‌تواند اشتغالزایی زیادی داشته باشد و در هر شغلی از سطح مهندسی و طراح تا کارگر حرف برای گفتن دارد، دولت نباید در زمینه مسکن کوتاهی کند، فقط دادن زمین، آن هم زمین‌هایی که زیرساخت ندارد مشکلی را حل نمی‌کند و ابتدا باید زیرساخت‌ها فراهم باشد.

وی عنوان کرد: باتوجه به وضعیتی که وجود دارد، تعاونی‌ها باید برای پروژه‌ها استراتژی خوبی داشته باشند، کار سنتی را کنار گذاشته و در عرصه ساخت و ساز خلاقیت در نظر بگیرند تا بحران‌ها را پشت سر بگذارند.

مدیرعامل تعاونی مسکن نانوایان قزوین ادامه داد: ما در پروژه گندم با نگرشی که داشتیم وضعیت خوبی داریم و در سطح استان هم حرف برای گفتن دارد چون مراجعه برای خرید سهام در آن زیاد است و اعضا هر زمان که به واریز نیاز باشد باتوجه به اینکه پیشرفت پروژه را مشاهده می‌کنند، مشکلی برای واریز ندارند.

وی با تاکید بر نقش تعاونی‌ها گفت: اگر نیازی به تعاونی نبود از ابتدا بوجود نمی‌آمد، تعاونی‌ها از بازوهای اجرایی موثر اداره ممکلت هستند و اگر مورد توجه قرار گیرند، می‌توانند بار بسیار زیادی را از دوش دولت برداند.

 

حجم ویدیو: ۱۶۹.۵۵M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۱۴:۱۶ دانلود ویدیو
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز