خبرگزاری کار ایران

معاون دادستان قزوین مطرح کرد؛

لزوم جلوگیری از صدور بارنامه‌های صوری در استان قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۶۰۱۹

معاون دادستان قزوین گفت: با استفاده از ابزارهای هوشمند باید از صدور بارنامه‌های صوری در استان جلوگیری کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، علی فولیان در کمیسیون هماهنگی، نظارت و مبارزه با قاچاق کالا و ارز که در استانداری برگزار شد اظهار داشت: قانون مقابله با قاچاق کالا و ارز در اسفند سال گذشته مصوب شد و در یک دهه گذشته این قانون ۳ بار اصلاح شده است.

معاون دادستان قزوین افزود: در این قانون یک فصل مجزا برای پیشگیری از قاچاق کالا و ارز در نظر گرفته شده و پیشگیری از قانون مقدم بر مجازات است.

فولیان یادآورشد: در ماده ۳ این قانون ترک فعل دستگاه ها در حوزه قاچاق کالا مستلزم برخورد قضایی شده و لازم است با هم افزایی همه دستگاه های اجرایی در اجرا جدی باشیم.

این مقام قضایی تصریح کرد: در قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز به هوشمندسازی مقابله با پدیده قاچاق تاکید شده لذا بایستی برای استفاده از تجهیزات فناورانه در جلوگیری از قاچاق کالا، سوخت و ارز تلاش بیشتری کنیم.

وی گفت: با استفاده از ابزارهای هوشمند باید از صدور بارنامه های صوری جلوگیری کنیم و در صورت بروز تخلف، کارت سوخت وسیله نقلیه توقیف شود.

معاون دادستان تصریح کرد: لازم است بررسی های دقیقی بر شرکت هایی که بارنامه های صوری برای قاچاق سوخت صادر می کنند صورت گیرد. 

فولیان افزود: پرونده های تخلف ۴۵ شرکت صادر کننده بارنامه و ۱۷ شرکت مسافربری به همراه مستنداتشان به تعزیرات حکومتی ارسال خواهد شد تا با متخلفان برخورد شود.

وی گفت: با ایجاد سامانه رصد تردد ناوگان حمل‌و نقل عمومی می توانیم جلوی قاچاق سوخت را بگیریم.

معاون دادستان قزوین اظهار داشت: عرضه داروهای قاچاق، سلامتی مردم را تهدید می کند و انتظار داریم نظارت ها بر این حوزه بیشتر باشد.

فولیان بیان کرد: انتظار داریم مشکلات و چالش های طرح دارویار و دلایل همکاری نکردن دستگاه ها در این طرح به دادگستری اعلام شود و دانشگاه علوم پزشکی برای الصاق برچسب اصالت بر روی تمامی محصولات سلامت محور نظارت کند و سازمان های بیمه گر هم بر اساس تاییدیه سامانه اصالت کالا به داروها یارانه و بیمه اختصاص دهند.

معاون دادستان قزوین افزود: گاهی شاهد دخالت برخی افراد در امور پزشکی هستیم و لازم است از فروش اقلام دارویی در عطاری ها پیشگیری شود زیرا برخی از عطاری ها و سم فروشی ها قرص برنج را به صورت غیرقانونی می فروشند که این موضوع سلامت عمومی را تهدید می کند.

فولیان اظهارداشت: تمامی انبارهای دارو در استان باید شناسه انبارداری داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به سودجویی در قاچاق سوخت گفت:  سودجویان در سایه نبود نظارت برخی از دستگاه ها، در حال قطع کردن درختان مثمر و غیرمثمر هستند و دهیاران نیز به آن توجه نداشته اند.

این مسئول قضایی تصریح کرد: با پایان اجرای طرح کاداستر و سنددار کردن اراضی ملی استان، از این پس پذیرفته نیست که دهیاران مراتع ملی را به افراد دیگر اجاره دهند و یا درختی در استان قطع شود.

فولیان بیان کرد: کارگاه‌های خرید و فروش چوب اگر از اتحادیه درودگران مجوز فعالیت نداشته باشند، از ادامه کارشان جلوگیری خواهد شد و تا ۵ سال آتی هرگونه قطع درختان مثمر و غیرمثمر در الموت شرقی و غربی و طارم ممنوع است و اگر کسی اقدام به این کار‌ کند با برخورد قطعی دستگاه قضایی روبرو می شود‌.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز