خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی ایران:

14 هزار مگاوات انرژی برق در شهرک‌های صنعتی کشور تولید می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۶۰۰۵

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: در ر استای تامین برق مورد نیاز صنایع، 14 هزار مگاوات انرژی برق در شهرک‌های صنعتی کشور تولید خواهد شد و برای احداث نیروگاه‌های "سی اچ پی" زمین رایگان تخصیص داده می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، علی رسولیان در همایش ایجاد نیروگاه های تجدیدپذیر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان که در شهرک صنعتی کاسپین برگزار شد، گفت: در راستای تولید انرژی برق درحال حاضر 5 هزار مگاوات ظرفیت منصوبه در سقف سوله‌های واحدخای صنعتی وجود دارد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ادامه داد: 92 نقطه در شهرک‌های صنعتی کشور شناسایی شده که برای ایجاد انرژی خورشیدی مناسب هستند و به زیرساخت یا تغییر کاربری نیازی ندارند.

معاون وزیر صمت با اشاره به مزایای شهرک‌های انرژی گفت: با ایجاد شهرک‌های تخصصی انرژی مسیر اجرای طرح‌های تولید انرژی کوتاه‌تر می‌شود و در سطح کشور 100 نقطه برای این کار شناسایی شده که نخستین مورد آن در استان قزوین تاسیس خواهد شد.

وی ادامه داد: در سطح کشور توان تولید سالانه 5 هزار مگاوات تجهیزات نیروگاهی وجود دارد و از واحدهایی که در این زمینه فعال هستند حمایت می‌شود، در استان مرکزی یک واحد با ظرفیت تولید 500 مگاوات پنل خورشیدی و 100 مگاوات سلول خورشیدی فعال است که در طرح توسعه این میزان به یک‌هزار مگاوات خواهد رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز