خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق تعاون استان:

300 هزار قزوینی عضو تعاونی‌ها هستند

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۵۹۹۰

رئیس اتاق تعاون استان قزوین گفت: در استان 300 هزار نفر عضو تعاونی هستند که در تعاونی‌های مختلف ازجمله مصرف مسکن، کشاورزی، صنعت و تولید فعالیت دارند.

روح الله زارعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در در قزوین با اشاره به فعالیت تعاونی‌ها در استان گفت: حدود 3 هزار شرکت تعاونی داریم و تعاونی توسعه روستایی هم در حال شکل‌گیری است.

رئیس اتاق تعاون استان قزوین ادامه داد: مهاجرت معکوس یکی از مواردی است که در روستاها شاهد هستیم، افراد بازنشسته به روستاها بازگشته‌اند و به طور طبیعی سرمایه‌هایی به روستاها برده شده و ساماندهی این سرمایه‌ها با ایجاد تعاونی‌ها در حال انجام است.

وی عنوان کرد: امسال در چند روستا تعاونی زیتون تشکیل شد و در مناطق مختلف استان در حوزه‌های مختلف فرآیند خوبی برای اشتغال روستایی درحال شکل‌گیری است.

فعالیت موفق تعاونی‌های اعتبار در قزوین

این مسئول با بیان اینکه 200 واحد مرغداری تعاونی در استان فعال هستند، گفت: واحدهای مرغداری قزوین علاوه بر تامین مرغ مورد نیاز استان بخش‌هایی از نیاز تهران را هم تامین می‌کنند.

وی ادامه داد: در زمینه شیر و تولیدات دامی و پرورش ماهی و همچنین صنایع دستی هم تعاونی‌هایی داریم که درحال فعالیت هستند.

زارعی با اشاره به فعالیت تعاونی‌های مسکن عنوان کرد: در حوزه مسکن هم تعاونی‌های استان حضور فعالی دارند، به طوری که واحدهای زیادی در شهرک‌های مینودر و دانش، شهر محمدیه و مهرگان را ساخته‌اند و درحال حاضر هم تمام برج‌هایی که ساخته می‌شود به جز موارد محدودی توسط تعاون درحال ساخت است.

وی اظهار کرد: در زمینه تعاونی مصرف هم ادارات و واحدهای تولیدی عضو هستند، همچنین تعاونی اعتبار هم داریم و در این تعاونی‌ها حتی یک مورد فساد هم نداشتیم که منجر به از بین رفتن سرمایه مردم شده باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز