خبرگزاری کار ایران

مدیرکل ثبت احوال قزوین خبر داد؛

آمار ازدواج در قزوین کاهش یافت / به صدا درآمدن زنگ خطر کاهش جمعیت در استان

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۵۱۰۷

مدیرکل ثبت احوال قزوین با بیان اینکه زنگ خطر کاهش جمعیت در استان به صدا درآمده است، گفت: میزان ولادت در قزوین طی ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵.۶ درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، علی‌رضا افسری با اعلام این خبر به آمارهای ثبت شده وقایع حیاتی پرداخت و گفت: طی ۹ ماهه امسال ۱۰ هزار و ۹۰۵ واقعه ولادت در استان به ثبت رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که تعداد ۱۱ هزار و ۵۴۸ واقعه ولادت به ثبت رسیده بود ۵.۶ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل ثبت احوال استان قزوین همچنین اظهار داشت: از این تعداد ولادت پنج هزار و ۶۲۴ نفر پسر و پنج هزار و ۲۸۱ نفر دختر بوده است.

افسری تصریح کرد: نسبت جنسی حاصل از ثبت ولادت در نه ماهه سال ۱۴۰۱ برابر با ۱۰۶.۵ است که همین شاخص در سال قبل ۱۰۹.۸ بوده یعنی در مقابل ۱۰۰ واقعه ولادت ثبت شده دختر حدود ۱۰۷ ولادت پسر به ثبت رسیده است.

این مسئول در ادامه به آمارهای واقعه ازدواج در استان در سال جاری اشاره کرد و گفت: در ۹ ماهه امسال ۶ هزار و ۹۷ واقعه ازدواج ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل هفت درصد کاهش داشته است.

مدیرکل ثبت احوال استان قزوین گفت: همچنین طی این مدت ۲ هزار و ۴۳۶ واقعه طلاق به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵.۳ درصد افزایش داشته است.

افسری در خصوص فوتی‌ها نیز تصریح کرد: در ۹ ماهه امسال تعداد پنج هزار و ۷۹ واقعه فوت در استان ثبت شده که به نسبت مدت مشابه سال قبل که ۶ هزار و ۷۶۷ واقعه فوت بوده به میزان ۲۴ و ۹ دهم درصد کاهش داشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز