خبرگزاری کار ایران

رئیس همایش ملی شرکت‌های دانش بنیان کشاورزی:

حوزه دانش بنیان کشاورزی به رشد و ارتقای جدی نیاز دارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۶۳۱۷

رئیس همایش ملی شرکت‌های دانش بنیان کشاورزی گفت: شرکت‌های دانش بنیان در سطح کشور از نظر تعداد در وضعت مطلوبی قرار ندارند که این وضعیت در حوزه کشاورزی برجسته‌تر است و تا رسیدن به نقطه هدف در افق 1404 فاصله زیادی داریم و باید این حوزه تقویت شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، جعفر احمدی در همایش ملی شرکت‌های دانش بنیان کشاورزی که پیش از ظهر امروز در دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: در حال حاضر در حوزه شرکت‌های دانش بنیان عقب هستیم و با داشتن هشت هزار واحد دانش بنیان تا رسیدن به نقطه مطلوب 50 هزار شرکت در سال 1404 فاصله زیادی داریم.

رئیس همایش ملی شرکت‌های دانش بنیان کشاورزی ادامه داد: استان قزوین حدود 2 درصد از شرکت‌های دانش بنیان کشور را تشکیل می‌دهد و تنها 3 شرکت دانش بنیان کشاورزی داریم که با توجه به صنعتی و کشاورزی بودن این استان میزان مطلوبی نیست.

وی عنوان کرد: در مجموع کشور هم سهم دانش بنیان‌های کشاورزی 6 درصد است که وضعیت مطلوبی نیست و باتوجه به وضعیت موجود و کاهش منابع انرژی و خشکسالی‌ها در سطح جهان ارتقای دانش بنیان‌ها ضرورت دارد.

رئیس پارک علم و فناوری استان قزوین ادامه داد: برگزاری همایش‌ها و ارتباط بین دانش بنیان‌های سطح کشور به بهبود وضعیت و ارتقای فعالیت دانش بنیان کمک می‌کند.

وی بیان کرد: در راستای تقویت فعالایت دانش بنیان‌ها در سطح استان قزوین، اکوسیستم کشاورزی فعال شده و پردیس کشاورزی هم راه‌اندازی منی‌شود و با استفاده از ظرفیت‌های مراکز علمی و دانشگاهی می‌توان حرکت در مسیر دانش بنیانی و احیای دشت قزوین را سرعت بخشید.

برای شرکت در این همایش بیش از ۱۵۲ شرکت دانش‌بنیان فعال در حوزه کشاورزی از تمامی استان‌های کشور شناسایی شدند که از این بین، ارائه دستاوردهای ۵۸ شرکت و هسته فناور در همایش مورد تأیید کمیته علمی و اجرایی همایش قرار گرفت.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز